Veidekke Eiendom säljer till Magnolia Bostad i Nya Hovås Göteborg

Veidekke EIendom säljer fastigheten Hovås 451:67 i Nya Hovås, Göteborg. Köpare av marken, som har lagakraftvunnen detaljplan, är Magnolia Bostad. På fastigheten planeras cirka 180 boenden om cirka 11 200 kvm BTA.

-Vi gör kontinuerligt optimeringar av vår byggrättsportfölj och vi är mycket nöjda med affärssamarbetet med Magnolia. Vi önskar dem välkomna in i Hovås där vi också fortsätter vår utveckling av nya projekt, säger Leif Danielsson, Affärsenhetschef Riks på Veidekke Eiendom.

Magnolia Bostad har tecknat avtal om förvärv av byggrätter med lagakraftvunnen detaljplan på fastigheten Hovås 451:67, som ligger nära havet och naturen samt nära till centrala Göteborg. Förvärvet sker som en bolagsaffär.

-Fastigheten har ett fint läge i Nya Hovås med närhet till naturupplevelser samtidigt som det har bra kommunikationer. Detta är ett av de första områden som vi utvecklar i Göteborg och vi är glada över att få vara del av det framgångsrika stadsutvecklingsprojektet Nya Hovås, säger Niklas Ohldin, Regionchef Väst på Magnolia Bostad i Göteborg

För mer information, vänligen kontakta:

Leif Danielsson, Affärsenhetschef Riks Veidekke Eiendom, 070-621 76 22, leif.danielsson@veidekke.se
Niklas Ohldin, Regionchef Väst, Magnolia Bostad, 076 838 00 99, niklas.ohldin@magnoliabostad.se