Veidekke inviger nya huvudkontoret

Efter att, i 11 år, bott granne med Marabouparken i Sundbyberg gick flyttlasset i mitten av april för Veidekke. Det nya huvudkontoret ligger på Svetsarvägen mitt i Solna Business Park.

Den 31 maj var det dags för officiell invigning av det nya kontor. Över 200 personer – kunder, samarbetspartners, leverantörer och anställda – slöt upp för att hjälpa till med invigningen och för att lyssna till Veidekkes framtidsplaner i Mälardalsregionen.

För att bekräfta Veidekkes starka band till regionen var KSO i Sundbyberg Jonas Nygren och KSO i Solna Pehr Granfalk på plats för att förrätta invigningen och berätta om deras kommuners offensiva framtidsplaner. Sundbyberg och Solna är två kommuner som starkt bidrar till tillväxt i regionen. För 6:e året i rad har Svenskt Näringsliv utsett Solna till den bästa kommunen i landet att bedriva företag. Och ingen kommun i Sverige växer lika snabbt som Sundbyberg.

- Vi är väldigt stolta över vår goda relation med två kommuner som visar en stark vilja att utvecklas – och som planerar för bostäder, arbetsplatser, infrastruktur, service och fritid på ett föredömligt sätt, säger Per-Ingemar Persson VD på Veidekke.

Inredningen på det nya huvudkontoret är ett samarbete mellan Reflex och en bred referensgrupp på Veidekke som representerat alla regioner/avdelningar.  Gruppen har vågat ta ut svängarna. Det har använts byggmaterial och synliga installationer som en rå, tuff bas – och material som spånskivor och formplywood.  Man ska se helt enkelt se att detta är ett bygg-/anläggnings- och bostadutvecklingsföretag som vågar och tänker annorlunda. Veidekkes nya huvudkontor har ett öppet kontorslandskap, med en mix av arbetsbord, "touch-down-platser" och mötesplatser. Helt i linje med Veidekkes tro på att samspel skapar bättre resultat.

Lokalen är givetvis Veidekkebyggd och Veidekkes egna snickare har tillverkat all specialinredning.

- Det viktigaste för oss var att lyckas skapa ett kontor som bidrar till ökad involvering och samspel mellan våra duktiga medarbetare. Vårt nya kontor ger oss chansen att testa ett nytt, modernt och flexibelt arbetssätt, säger Per-Ingemar Persson.

Ett stort tack till våra besökare som var med och bidrog till en härlig invigning!