Veidekke säljer hyreslägenheter i Rydebäck

Bostadsutvecklaren Veidekke Bostad har sålt sitt flerfamiljshus med hyresrätter i Rydebäck till Niro Investment AB.

Fastigheten färdigställdes av Veidekke under sommaren 2012 och består av ett flerfamiljshus med 24 hyreslägenheter. Fastigheten är belägen vid Rydebäcks stationstorg i Helsingborgs kommun. Ett attraktivt läge nära hav, natur och med järnvägsförbindelser till Malmö-Lund-Köpenhamn och Helsingborg-Ängelholm på gångavstånd.

– Veidekke Bostad utvecklar primärt bostads- och äganderätter och var därför intresserade av att hitta en lämplig köpare med förvaltningskompetens, säger Claes Jeppson, Regionchef Skåne, Veidekke Bostad.

De nya ägarna och förvaltarna, Niro Investment, tillträdde fastigheten den 30 augusti 2013.
I affären har PwC varit finansiell rådgivare till säljaren och Kriström Advokatbyrå legal rådgivare.

– Niro Investment är en långsiktig fastighetsägare och tycker att Rydebäck och den moderna fastigheten erbjuder ett väldigt kvalitativt boende för våra hyresgäster, vilket vi är mycket nöjda med, säger Rikard Adolfsson, Real Estate Manager, Niro Investment AB.

Om Veidekke Bostad
Veidekke Bostad förverkligar bostadsdrömmar – tillsammans med våra kunder och samarbetspartners – genom att utveckla bostäder som både är attraktiva och hållbara ur ett klimatperspektiv. Vi är verksamma i Mälardalen, Västra Sverige och Skåne och ingår i Veidekke-koncernen som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsföretag.
www.veidekkebostad.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Claes Jeppson, Regionchef Skåne, Veidekke Bostad.
Tfn 070-205 51 25
E-post: claes.jeppson@veidekke.se

Oskar Nilsson, Affärsutvecklare, Veidekke Bostad.
Tfn 070-567 99 30
E-post: oskar.nilsson@veidekke.se