Veidekke stärker med ny arbetschef inom infrastruktur i Småland och Östergötland

Veidekke region Anläggning SydMitt har rekryterat Marcus Dahlberg som ny arbetschef i Småland och Östergötland för att ytterligare utveckla kunderbjudandet inom denna geografi.

Marcus Dahlberg är en återvändare till Veidekke, efter att ha verkat som arbetschef på Svevia i Småland, Östergötland och Södermanland i snart 3 år. Han har tidigare varit anställd i 11 år på Veidekke inom region Anläggning Öst i Stockholm. Marcus är utbildad civilingenjör inom väg och vatten och har under sin yrkesverksamma tid arbetat i en rad olika roller som arbetsledare, platschef, entreprenadingenjör biträdande arbetschef och arbetschef.

- Det här känns riktigt bra, det gör det möjligt för oss att öka vår framfart i Småland/Östergötland. Marcus är väl insatt i Veidekke, våra värderingar och involverande arbetssätt samt har stort fokus på medarbetarna och projekten, säger Peter Svenningsson, regionchef Veidekke Anläggning SydMitt.

- Det ska bli kul att komma tillbaka till Veidekke och träffa både nya och gamla kollegor. Dessutom ser jag verkligen fram emot att utveckla Veidekkes organisation i Småland och Östergötland, som är en spännande marknad med många intressanta kommande projekt. Veidekke har en bredd i sitt utbud som jag tror passar marknaden i Småland och Östergötland väl. Uppdraget på Veidekke är en kul utmaning där jag hoppas få bidra till många framgångsrika och säkra projekt tillsammans med mina kollegor, säger Marcus Dahlberg.

Marcus börjar den 28 oktober och kommer till en början att se över marknaden och träffa kunder för att hitta nya intressanta projekt för Veidekke att lämna anbud på.

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Svenningsson, regionchef Veidekke Anläggning SydMitt, tel. +46 76 126 40 19

Marcus Dahlberg, arbetschef Veidekke Anläggning SydMitt, tel. +46 76 836 73 43

Veidekke är en av Skandinaviens ledande entreprenörer och utför alla sorters bygg- och anläggningsuppdrag. Involvering och lokalkunskap kännetecknar verksamheten. Koncernen omsätter ca 43 miljarder NOK och hälften av de ca 8000 medarbetarna äger aktier i verksamheten. Veidekke är noterat på Oslobörs och har sedan starten 1936 alltid gått med vinst.