Beslut vid extra bolagsstämma i Vendator AB den 13 juli 2015

Vid bolagsstämma denna dag beslutade aktieägarna i Vendator i huvudsak att:

• Enligt styrelsens förslag emittera 12 A-aktier och 2 B-aktier för att uppnå ett antal aktier jämnt delbart med 20 och på så vis kunna genomföra en sammanläggning.
  • Enligt styrelsens förslag ändra bolagsordningen avseende aktiekapital och antal aktier.
  • Enligt styrelsens förslag sammanlägga bolagets aktier på sätt att 20 aktier läggs samman till en aktie.
  • Enligt styrelsens förslag återkalla emissionsbemyndigandet fattat vid bolagsstämma den 7 maj 2015.
  • Enligt styrelsens förslag bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, besluta om nyemission inom den vid bolagsstämman beslutade bolagsordningens gränser för aktier och aktiekapital.

Vendators styrelse bemyndigades fastställa avstämningsdag för verkställande av sammanläggningen av aktierna. Så snart som styrelsen har beslutat om sådan avstämningsdag kommer bolaget offentliggöra tidplan för sammanläggningens genomförande.

Christian Paulsson, VD, 070-277 78 33, christian.paulsson@vendator.se

Vendator erbjuder säljkraft, sälj- och marknadsundersökningskompetens i en unik kombination med våra tre affärsområden. Vendator Callcenter erbjuder callcenterlösningar som genom säljande förmåga, effektiva metoder och avancerad teknik stärker och effektiviserar företag och organisationers kundrelationer. Vendator Bemanning erbjuder bemanningslösningar i form av uthyrning, rekrytering och entreprenad som genom intelligent matchning förser företag och organisationer med säljande individer. Bra Röster erbjuder kvalificerade marknadsundersöknings-tjänster inom en rad olika områden.

Se även vendatorcallcenter.se, vendatorbemanning.se och braroster.se.

Taggar: