Riksteatern når ut med nytt system

Report this content

Riksteatern når ut med nytt system Riksteatern använder sedan ett par månader ett nytt CRM-system för att ge bättre service till sina lokala riksteaterföreningar. Systemet, Vendimo Sales & Marketing, håller reda på medlemsföreningar, kontaktpersoner, informationsmaterial, kampanjer och inte minst föreställningar över hela landet. Det var i våras som Riksteatern bestämde att det gamla systemet måste ut och ett nytt in. - Det vi behövde, och har fått, var ett system som gjorde det enkelt för oss få överblick och hantera stora mängder information. Det gör att vi kan koncentrera oss på vår huvuduppgift som är att arbeta med folkrörelsen och sprida god scenkonst runt om i landet, säger Ingrid Mankefors, ansvarig för systemet på Riksteatern. Kraven på systemet var att det skulle ge mycket information om alla kunder och projekt, samtidigt som det skulle vara enkelt att hantera. Det var också viktigt att det nya systemet gick att integrera med befintliga ekonomi- och produktionssystem. I dag utnyttjar cirka 35 användare på Riksteatern Vendimo Sales & Marketing. - Den stora skillnaden är att många småsaker som förut lätt skapade frustration nu fungerar nästan automatiskt, vi har informationen och vi har den samlad, säger Ingrid Mankefors. Jonas Edlund, VD på Vendimo som levererat systemet till Riksteatern fyller på: - Riksteatern är ett bra exempel på en organisation som tjänar mycket på att få bättre kontroll. Det är världens största resande teatersällskap och det är väldigt mycket som måste klaffa, säger han. För mer information kontakta: Jonas Edlund, VD Vendimo Telefon: 0708 - 519 745 E-post: jonas.edlund@vendimo.com Ingrid Mankefors, Riksteatern Telefon: 08 - 531 991 00 E-post: ingrid.mankefors@riksteatern.se Vendimo utvecklar och marknadsför sälj- och marknadssystem för medelstora organisationer. Systemet ger företag kontroll över sina kundkontakter, effektivare säljprocesser och lönsammare affärsrelationer. Säljarbetet blir lättare och därmed mer framgångsrikt. Systemet, som finns på 12 språk i 14 länder, kan anpassas till olika verksamheter. Vendimo grundades 1990 i Sverige och ägs till 37 procent av de tre grundarna. Huvudägare är IFS. Riksteatern är uppbyggd av cirka 240 lokala och regionala teaterföreningar där medlemmarna arbetar ideellt med att arrangera scenkonst på sin hemort. Egna uppsättningar görs av Riks Drama, Cullbergbaletten, Tyst Teater och Unga Riks. Samarbete med andra producenter ryms i första hand inom Riks Gästspel och Södra Teatern. En världsunik struktur genom kombinationen av en väl utbyggd arrangörsorganisation och en producerande teater. Här finns erfarenhet av närmare 70 års turnerande. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/20/20021120BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/20/20021120BIT00240/wkr0002.pdf