Glocalnet tecknar avtal om fastnättelefoni med Ventelo

Report this content

Glocalnet har tecknat ett avtal som innebär att Ventelo blir ny huvudleverantör av nätkapacitet för fast telefoni. Avtalet träder i kraft den 1 januari 2006 och löper på två år med en option för Glocalnet till förlängning.

– Som Sveriges tredje största teleoperatör, och den största utan eget nät, kan vi köpa nätkapacitet till mycket goda villkor. Avtalet med Ventelo innebär att vi pressar våra kostnader ytterligare. Det stärker oss som leverantör av attraktiva och prisvärda telekomtjänster till landets konsumenter, säger Jan Edholm, VD Glocalnet. – Avtalet med Glocalnet är ett resultat av intensiva förhandlingar och en milstolpe i Ventelos historia. Vi ser detta som ytterligare ett bevis på att vår strategi att erbjuda helhetslösningar både till företag och teleoperatörer är framgångsrik, säger Mats Sandvik VD för Ventelo Sverige. Ventelo levererar idag fast telefoni, mobiltelefoni och Internet till över 75 000 företag i Norge och Sverige.