Ventelo utmanar statlig leverantör om offentliga kunder

Report this content

Ventelo utmanar statlig leverantör om offentliga kunder Sju kommuner, landstinget och länsstyrelsen i Västernorrlands län har valt Ventelo som leverantör av data och telekomtjänster. Det innebär ett stort steg för det snabbt växande data och telekomföretaget Ventelo. Försäljningsdirektör för Ventelo, Göte Dahlbäck säger: "Tack vare denna affär har vi på allvar brutit oss in på den offentliga sektorn, vilken är mycket intressant för oss. I Norge är Ventelo leverantör till över 50% av de norska kommunerna samt hela norska försvaret. En starkt bidragande faktor till framgångarna i Norge såväl som avtalet med Västernorrland är våra nya användarvänliga kundstödsystem." Affären som är värd över 40 miljoner kronor per år är en av de största som Ventelo tagit och bevisar att helhetskonceptet gällande data och telekom i kombination med hög servicegrad och enkla hjälpmedel för kunderna är vägvinnande. Vänliga hälsningar Ventelo Sverige AB OM VENTELO Vi är en fristående privatägd teleoperatör som erbjuder ett komplett utbud av kommunikationstjänster för företag. Tillsammans med Ventelo Norge är vi cirka 200 anställda och omsätter över 2 miljarder kronor per år. Vi har över 77 000 företagskunder varav 55 000 finns i Sverige. AFFÄRSIDÉ Ventelos affärsidé är att erbjuda helhetslösningar inom mobiltelefoni, fast telefoni, data och Internet till företagsmarknaden i Norden. Som kund erhåller ni flexibla lösningar som gör er kommunikation enklare samt kundvård som överträffar era förväntningar och gör er administration enklare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/08/20041108BIT20440/wkr0010.pdf