• Rizzo Group AB/

Företrädare för styrelsen i Venue Retail Group AB (publ) har begärt att tingsrätten avvaktar med beslut om ansökan om konkurs

STOCKHOLM (24 mars 2020) –Styrelsen i Venue Retail Group AB (publ) (”VRG” eller “Bolaget”) har informerats om att det finns en finansiering som innebär att Bolaget inte längre är på obestånd. Företrädare för Bolagets styrelse har därför begärt att tingsrätten avvaktar med ansökan om att besluta om att sätta Bolaget i konkurs. Ytterligare information kommer att publiceras så snart som möjligt.

Anders Arverud, CFO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: anders.arverud@venueretail.com

Denna information är sådan information som Venue Retail Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 mars 2020 kl. 9.20 CET.

Om Venue Retail Group

Venue Retail Group AB (Publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 114 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Venue Retail Group AB (Publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker VRG B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 420 medarbetare. För mer information, besök www.venueretail.com