Styrelseordförande och styrelseledamöter lämnar styrelsen på egen begäran

STOCKHOLM (24 april 2020) – Venue Retail Group AB (publ) (“Bolaget”) avser att kalla till extra bolagsstämma med anledning av att nedan styrelseledamöter har begärt att bli ersatta i Bolagets styrelse.

Styrelseordförande Ulf Eklöf och styrelseledamöterna Bo Eklöf och Christel Kinning avgår ur styrelsen i samband med den extra bolagsstämman på egen begäran och av personliga skäl.

Valberedningen föreslår att stämman väljer nuvarande styreseledamot Tommy Jacobson till ny styrelseordförande, nuvarande styrelseledamot Håkan Lundstedt till ny vice styrelseordförande samt att Michael Grimborg, Jarle Gundersen och Elvira Eriksson väljs till nya styrelseledamöter.

Kallelse till den extra bolagsstämman offentliggörs genom separat pressmeddelande.

Anders Arverud, CFO, tel: +46 (0)8 508 99 200, email: anders.arverud@venueretail.com

Denna information är sådan information som Venue Retail Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 april 2020 kl. 11.55 CET.

Venue Retail Group AB (Publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 104 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Venue Retail Group AB (Publ) är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [VRG B] och har sitt huvudkontor i Stockholm.