Venue Retail Groups försäljningssiffror för januari

Venue Retail Groups totala försäljning i januari uppgick till 65 Mkr (62) och ökningen i jämförbara enheter var 6 procent. Koncernens jämförbara försäljning av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med 9 procent.

Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och affärsområdet Rizzo. Accessoarer stod för cirka 72 procent och Rizzo för cirka 28 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2010/2011.

Antalet butiker i januari 2012 uppgick till 119 jämfört med 127 motsvarande månad året innan.

Koncernen ökar sin totala försäljning, trots färre antal butiker, och samtliga kedjor ökar sin jämförbara försäljning under januari. Vi överträffade marknadens utveckling – och fortsätter fokusera på att skapa tillväxt genom tydliga koncept och positiv kundupplevelse, säger Susanne Börjesson, VD Venue Retail Group.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Susanne Börjesson, VD, telefon 0701-90 11 53
Staffan Gustafsson, CFO och vVD, telefon 0708-89 92 44

Informationen är sådan som Venue Retail Group AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande fredagen den 10 februari 2012 kl 08.00.

Venue Retail Group AB, Ringvägen 100, 11 tr, Stockholm

Venue Retail Group är en ledande aktör inom segmentet modeaccessoarer, resetillbehör och skor i Norden. Koncernens butiker erbjuder den ultimata mötesplatsen för dem som söker attraktivt mode, hög service och genuin fackhandelskunskap. Verksamheten bedrivs i de två affärsområdena Accessoarer och Rizzo genom de helägda kedjorna Accent, Morris och Rizzo. Venue Retail Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Citat

Susanne Börjesson, VD Venue Retail Group