Airbnb för eventlokaler lanserar i Sverige och tar in 4 000 000 kr i finansiering.

Report this content

Startupen Venuu öppnar upp i Stockholm för att ta bokningen av fest-, bröllops-, konferens- och andra evenemangslokaler in i 2000-talet.

Likt Uber, Airbnb och Booking.com, kopplar startupen Venuu.se samman efterfrågan och utbud online. Tanken är att samla alla typer av eventlokaler på ett ställe, oavsett om det är för bröllopet, konferensen eller 40-årsfesten ska lokalen kunna hittas och bokas effektivt via Venuu.se.

”Det finns många fantastiska eventlokaler i Stockholm som folk knappt känner till att de är tillgängliga för såväl privatpersoner som företag”, säger Venuus Country Manager Carl Johan Lie Karlberg. ”Vi gör det enkelt för vem som helst att boka de mest intressanta och unika eventlokaler utan att behöva lägga ned timmar på krånglet med att hitta rätt lokal”.

I Finland har Venuu snabbt gått från startup till marknadsledare och levererar nu mer än 15 000 000 kr i bokningsförfrågningar varje månad till de 1300+ lokalerna i tjänsten. Efter en 4 000 000 kr finansiering öppnar Venuu.se nu upp i Stockholm där Sverige-teamet redan knutit till sig närmare 400 lokaler inför lanseringen.

”I startup-staden Stockholm får vi chans att bygga upp tjänsten för en internationell marknad. Efter detta är nästa steg att släppa den snabbt i resten av Sverige och även på flera marknader i Europa”, summerar Marketing Manager Axel Bergström.

Mer information:
Marketing Manager Axel Bergström, Venuu.se, +46 (0)70 720 82 80, axel@venuu.se

Venuu.se är en onlinebokningstjänst för eventlokaler som gör det enkelt att hitta och boka lokaler för alla typ av evenemang. Tjänsten är gratis för användaren som vill boka. Mer information. https://venuu.se.

Taggar: