Arrivers perceptionsmjukvara för självkörning stödjer Qualcomms tekniksamarbete med BMW

Stockholm, 22 november 2021: Arriver, Veoneers mjukvarubolag för ADAS och AD, meddelar idag att de genom samarbetsavtalet med Qualcomm Technologies, Inc., kommer leverera perceptionsmjukvara för kameror till BMW, vilket ger BMW tillgång till den senaste teknikutvecklingen inom förarassistans och produkter på plattformen Snapdragon Ride™.

Arrivers mjukvara för sensorperception kommer köras på Snapdragon Ride™ från Qualcomm® Technologies. Produktionsstart är planerad till 2025. Affären omfattar, men är inte begränsad till, maskininlärningsmjukvara för bildbehandling för ett stort antal funktioner.

“Vi är hedrade över att vara partners med Qualcomm Technologies och BMW för nästa generation av Arrivers mjukvara,” säger Jan Carlson, ordförande, VD och koncernchef för Veoneer. ”Det hårda arbete och starka engagemang vårt team har lagt ner har gett resultat. Vi ser nu fram emot ett fortsatt samarbete med Qualcomm®, så att biltillverkare kan erbjuda ökad säkerhet och bekvämlighet.”

Snapdragon och Snapdragon Ride är varumärken som registrerats av Qualcomm Incorporated.
Snapdragon Ride är en produkt från Qualcomm Technologies, Inc. och/eller dess dotterbolag.

Arriver är en mjukvaruenhet och varumärke som fokuserar på att utveckla mjukvara för perception, fusion och körpolicy till nästa generation bilar. Det bygger på mer än ett decenniums erfarenhet av utveckling av mjukvara till aktiv säkerhet och kommer erbjuda en öppen, skalbar och flexibel arkitektur till nästa generation Qualcomm® Snapdragon Ride™ SoC-plattform. Arriver är helägt av Veoneer (NYSE: VNE and SSE: VNE-SDB)

”Safe Harbor Statement” enligt amerikansk federal lag
I meddelandet finns uttalanden som inte är historiska fakta, utan framåtblickande, så som de definieras i Amerikanska Förenta Staternas (USA) ”Private Securities Litigation Reform Act of 1995”. I sådana framåtblickande uttalanden ingår uttalanden om aktiviteter, händelser och utveckling så som Veoneer, Inc. eller dess ledning tror och antar kan inträffa i framtiden. Framåtblickande uttalanden grundas på nuvarande förväntningar, antaganden och tillgänglig data från tredje part. Våra förväntningar och antaganden kommuniceras i god tro när vi anser att det finns rimlig täckning för dem. Dock kan vi inte garantera att sådana framåtblickande uttalanden kommer att materialiseras eller visa sig vara korrekta, då framåtblickande uttalanden i sig beror på kända och okända risker och allmänna osäkerhetsfaktorer som kan leda till att det faktiska resultatet avviker från det tilltänkta resultatet. Otaliga risker och osäkerhetsfaktorer kan innebära att effekterna blir helt annorlunda jämfört med vad som tidigare angivits, däribland generella ekonomiska förutsättningar och förändringar i den globala fordonsindustrin. För samtliga framåtblickande uttalanden i detta och i andra meddelanden åberopar vi det skydd som USA:s ”Private Securities Litigation Reform Act of 1995” erbjuder. Förutom den skyldighet vi har enligt lag, åtar vi oss inte att uppdatera dessa framåtblickande eller uttalanden till följd av ny information eller framtida händelser.