Veoneer håller årsstämman 2020 virtuellt

Stockholm, 16 april, 2020: Styrelsen för Veoneer, Inc. (NYSE: VNE och SSE: VNE SDB) ändrar format för årsstämman 2020.

På grund av det allmänna hälsoläget som orsakas av coronaviruset har bolaget beslutat att byta från en årsstämma med en fysisk mötesplats till en virtuell årsstämma. Veoneer väntas återgå till fysiska årsstämmor i framtiden, men kommer utvärdera och fatta beslut om format senare.

Datum och tid kvarstår som tidigare annonserats: 6 maj kl 9.00 EDT, dvs kl 15.00 svensk tid (CET). De aktieägare i Veoneer, Inc. som är registrerade på avstämningsdagen den 9 mars 2020 är berättigade att delta på stämman, ställa frågor, rösta och ta del av Veoneers aktieägarförteckning. Årsstämman kommer vara tillgänglig på www.meetingcenter.io/243213808, och aktieägare får access genom att ange VNE2020 som lösenord och en 15-siffrig kontrollkod (se nedan).

Rösta gärna innan årsstämman på ett av de sätt som beskrivs i det proxy-material som distribuerats tidigare.  Aktieägare kan också skicka in frågor inför årsstämman till VNE2020@veoneer.com.

Instruktioner för aktieägare som önskar delta i den virtuella bolagsstämman
Utifrån hur dina aktier är registrerade behöver du gå tillväga på olika sätt för att kunna delta på stämman.

Aktieägare med aktier registrerade hos Computershare loggar in på årsstämman med det kontrollnummer som återfinns på det röstkort som skickades ut med instruktioner för omröstningen och kallelse till stämman.

Aktieägare som har Veoneers svenska depåbevis (SDR) eller aktier registrerade med annan mellanhand (såsom bank, mäklare eller förvaltare) måste  skicka in en legal fullmakt som bekräftar ägarskapet för att få det unika kontrollnummer som krävs för att delta på årsstämman.  För information om hur aktieägare kan få erforderlig legal fullmakt och kontrollnummer se http://www.veoneer.com/agm2020 eller kontakta VNE2020@veoneer.com. Notera att denna process bör initieras omgående och måste vara slutförd, med inskickad fullmakt, senast den 27 april 2020 kl 17.00 EDT /kl 23.00 svensk tid.

Veoneer, Inc. (NYSE: VNE and SSE: VNE SDB) är en världsledare inom autotech-branschen. Vi designar, tillverkar och säljer mjukvara, hårdvara och systemlösningar för passagerarsäkerhet, förarassistans, collaborative’ och autonom körning till fordonstillverkare globalt. Vår affärsidé är att skapa förtroende för mobilitet. Veoneer, som bildades 2018, bygger på närmare 70 års erfarenhet av att utveckla lösningar för fordonssäkerhet. Veoneer har 8900 medarbetare i 13 länder och huvudkontor i Stockholm. Under 2019 uppgick försäljningen till 1,9 miljarder USD. Veoneer är noterat på New York Stock Exchange och Nasdaq Stockholm.