Veoneer meddelar beslut från årsstämman 2021

Stockholm, 10 maj 2021: Autotech-bolaget Veoneer, Inc. (NYSE: VNE och SSE: VNE SDB) har genomfört sin årsstämma idag den 10 maj 2021.

Vid årsstämman fick följande förslag tillräckligt antal röster för att godkännas:

• Omval av Robert W. Alspaugh, Jan Carlson och James R. Ringler för en period om tre år
  • Ett icke bindande, rådgivande beslut fattades om att godkänna 2020 års ersättningar till företagets namngivna ledande befattningshavare
  • Godkännande av Veoneer Inc. aktieprogram 2021
  • Förslaget godkändes där Ernst & Young utses som oberoende revisionsfirma för innevarande räkenskapsår vilken avslutas den 31 december 2021

För ytterligare information: