Veoneer utnämns till Årets Leverantör av FCA

Stockholm, 26 oktober 2020: Autotech-bolaget Veoneer, Inc. (NYSE: VNE och SSE: VNE SDB) utnämndes av FCA till Årets Elektronikleverantör på den virtuella leverantörskonferensen i Nordamerika den 23 oktober 2020. FCAs utmärkelse Årets Leverantör lyfter fram företag som har visat mycket stort engagemang för FCA genom innovativa och högkvalitativa produkter och tjänster.

“Vi är hedrade över att FCA Nordamerika lyfter fram oss som Årets leverantör inom kategorin elektronik för 2019,” sa Jan Carlson, ordförande, VD och koncernchef för Veoneer. ”Vi värdesätter vårt samarbete med FCA och ser fram emot att vi tillsammans fortsätter ta fram de mest innovativa bilarna samtidigt som vi höjer säkerheten och bekvämligheten för såväl förare som passagerare världen över.”

FCA ger utmärkelser till 31 leverantörer fördelat på 19 kategorier.

”De stora förändringar vi gjorde under 2019 utgör en stabil grund för FCAs produktlanseringar och idag lyfter vi fram de leverantörer som förbättrade sig ytterligare en nivå,” sa Martin Horneck, inköpschef på FCA Nordamerika. ”Dessa företag är de bästa inom vår industri och de kommer även fortsättningsvis spela en ledande roll i vår gemensamma framgång.”

Utvärderingen av leverantörernas prestationer för 2019 har baserats på kvalitet, leveransförmåga, kostnader, garantier och input från FCAs ledare.

Veoneer, Inc. (NYSE: VNE and SSE: VNE SDB) är en världsledare inom autotech-branschen. Vi designar, tillverkar och säljer mjukvara, hårdvara och systemlösningar för passagerarsäkerhet, förarassistans, collaborative’ och autonom körning till fordonstillverkare globalt. Vår affärsidé är att skapa förtroende för mobilitet. Veoneer, som bildades 2018, bygger på närmare 70 års erfarenhet av att utveckla lösningar för fordonssäkerhet. Veoneer har 7400 medarbetare i 12 länder och huvudkontor i Stockholm. Under 2019 uppgick försäljningen till 1,9 miljarder USD. Veoneer är noterat på New York Stock Exchange och Nasdaq Stockholm.