Veoneers publicerar sin årsredovisning med 10-K för 2018

Stockholm, 26 februari 2019: Veoneer, Inc. (NYSE: VNE och SSE: VNE SDB) det största företaget i världen fokuserat på förarassistanssystem och autonom körning, har registrerat sin årsredovisning med s.k. 10-K hos den amerikanska finansinspektionen SEC. Detta engelska dokument innehåller text och siffror för bolagets årsredovisning för 2018.

Årsredovisningen enligt Form 10-K finns tillgänglig på SECs hemsidan www.sec.gov samt på Veoneers hemsida www.veoneer.com.

I enlighet med vad som tillkännagivits tidigare har Mats Backman utsetts till Veoneers finansdirektör. Han efterträder Mathias Hermansson och tillträder den 1 mars 2019. Mats har haft en motsvarande position på Autoliv sedan 2016.

Denna information är sådan information som Veoneer, Inc. är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande tisdagen den 26 januari kl. 14.45 CET.

Media:
Thomas Jönsson, Communications & IR, tel +46 (0)8 527 762 27

Investerare & analytiker:
Thomas Jönsson, Communications & IR, Tel +46 (0)8 527 762 27

Ray Pekar, Investor Relations, Tel +1 (248) 794-4537

Om Veoneer - Vår affärsidé är att är att skapa förtroende för mobilitet. Vi designar och tillverkar det senaste inom hårdvara, mjukvara och lösningar för aktiv säkerhet, förarassistanssystem, självkörande bilar, styrenheter och sensorer samt bromssystem. Veoneer bildades 2018 och bygger på ett arv med närmare 70 års erfarenhet från utveckling av bilsäkerhet. Huvudkontoret ligger i Stockholm, och Veoneer har omkring 8600 medarbetare i 13 länder (inklusive joint venture-bolag) och är noterat på New York Stock Exchange (NYSE:VNE) och Nasdaq Stockholm (SSE: VNE SDB).