Veoneers rapport för tredje kvartalet 2021 publiceras den 26 oktober

Stockholm, 21 september 2021: Autotech-bolaget Veoneer, Inc. (NYSE: VNE och SSE: VNE SDB) planerar att publicera sin rapport för tredje kvartalet tisdagen den 26 oktober kl 12.00.

I Veoneers rapport för andra kvartalet uppgavs felaktigt den 20 oktober.

Veoneers rapport för tredje kvartalet publiceras på engelska och finns tillgänglig på hemsidan www.veoneer.com. Första sidan, som summerar kvartalet, finns även tillgänglig på svenska.

Thomas Jönsson, EVP Communications & IR,
thomas.jonsson@veoneer.com, tel +46 (0)8 527 762 27

Veoneer, Inc. (NYSE: VNE and SSE: VNE SDB) är en världsledare inom fordonsteknik. Vi designar, tillverkar och säljer mjukvara, hårdvara och systemlösningar för passagerarsäkerhet, förarassistans, collaborative’ och autonom körning till fordonstillverkare globalt. Vår affärsidé är att skapa förtroende för mobilitet. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Veoneer har 7500 medarbetare i 11 länder. Under 2020 uppgick försäljningen till 1,37 miljarder USD. Veoneer, som bildades 2018, bygger på närmare 70 års erfarenhet av att utveckla lösningar för fordonssäkerhet. Veoneer är noterat på New York Stock Exchange (NYSE: VNE) och Nasdaq Stockholm (SSE: VNE SDB).