NYHET! Exklusiva VERDI-mattan med invävda ädelmetaller till Skandinavien

Report this content

2016 kommer 50 stycken VERDI-mattor tilldelas Skandinavien. Mattorna är redan en succé bland världens välbemedlade och sedan en tid synonyma med exklusiv design och invävda ädelmetaller. Bakom mattorna står den framlidne designern Carlos Vera Dieppas - mannen som tagit mattan till en ny nivå.

Carlos Vera Dieppa var en sökande designer, ständigt på jakt efter världens vackraste former och färger. Verdi-mattan, ädelmetallerna och den komplicerade vävtekniken bakom den blev hans sista och mest eftertraktade verk. Nu lever idén, hantverket och känslan vidare genom hans barn.

VERDI-mattorna ansågs från början vara för dyra för att säljas till allmänheten och tillverkades därför endast för Verdis egna hem och vänner. Nyligen tog Carlos son över produktionen och lanserade mattorna till allmänheten. Sedan dess har världens kända och välbemedlade fyllt orderböckerna.

”Carlos Vera Dieppa sa själv att mattorna var ett konstverk för golvet, ”a masterpiece at your feet”, vilket känns både spännande och sant, särskilt när man ser vad ljusreak­tionerna i mattan kan göra för känslan i ett helt rum. Intresset har varit stort från både kunder och inredare. Jag ser verkligen fram emot lanseringen”, säger Carl-Johan Barnekow, generalagent i Skandinavien.

Nu finns mattorna tillgängliga för beställning i Skandinavien. Efter noggrant övervägande har VERDI bestämt att man kan ta emot upp till 50 skandinaviska beställningar för produktion och leverans under 2016. I övriga världen finns mattorna på bland annat på Holland and Sherry i London och LA, Sadler’s of London, Gunni & Trentino i Spanien och på Lelievre i Paris. Prestigekunder som Bergdorf Goodman i New York väljer att inreda med VERDI.

Upplevelsen av en VERDI-matta är minst sagt unik, ett konstverk i sig. Den vävs med ett unikt colombianskt fiber som utvinns av Fique växten. De finaste trådar av koppar och ten vävs in för att skapa en unik upplevelse. Den reflekterar subtilt sin omgivning på ett otvingat sätt samtidigt som den utstrålar skönhet, elegans och styrka. Fibrer och färger är 100% naturliga och biologiskt nedbrytbara. Varje matta skräddarsys för att passa ägarens önskemål med över 100 möjliga kombinationer. Priset är omkring 10 000 kr/kvadratmeter.

För mer information, privata visningar och beställningar, kontakta:

VERDI Concessionaire Scandinavia
Carl Johan Barnekow