Freja eID+ blir ny ID-metod i AFA Försäkrings FoU-system

AFA Försäkring stödjer forskning och utveckling inom arbetsmiljö och hälsa. Den statligt kvalitetsmärkta e-legitimationen Freja eID+ blir ny identifieringsmetod för inloggning till AFA Försäkrings FoU-portal som forskare använder för att ansöka om finansiering.

AFA Försäkring är en av Sveriges ledande finansiärer av forskning inom arbetsmiljö och resultaten av forskningen omsätts i praktisk nytta på arbetsplatserna. Årligen satsar AFA Försäkring 150 miljoner kronor på forskning för att minska arbetsskador och långvarig sjukfrånvaro inom privat och offentlig sektor.

Med Freja eID+, Sveriges enda mobila e-legitimation som granskats och godkänts av DIGG för kvalitetsmärket Svensk e-legitimation, förstärks säkerheten vid inloggning till FoU-portalen.

Johan Henrikson, VD Verisec kommenterar:
”Oavsett om Freja eID används i bred bemärkelse eller i smala tjänster så visar det att intresset för en statligt kvalitetsmärkt e-legitimation på tillitsnivå 3 är vida utbrett bland allehanda digitala förfaranden.”

E-post:
johan.henrikson@verisec.com

Verisec AB (publ) är ett bolag i framkant av digital säkerhet och skapar lösningar för att göra system säkra och lättillgängliga. Bolaget tillhandahåller ett brett utbud av produkter inom sina två fokusområden: Digitala identiteter och Informationssäkerhet. Verisec har distribution globalt och verksamhet i Stockholm, London, Belgrad, Madrid, Mexico City, Dubai och Frankfurt. Verisec är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm. Erik Penser Bank AB är Verisecs Certified Adviser, för kontakt med dem ring 08-463 83 00 eller skicka epost till certifiedadviser@penser.se. För ytterligare information: www.verisec.com | www.frejaeid.com | www.verisec.com/sv/finansiell-info