Kommuniké från extra bolagsstämma i Verisec AB (publ)

Verisec AB (publ), org. nr 556587-4376, höll måndagen den 11 maj 2020 extra bolagsstämma, varvid följande beslut fattades:

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om överlåtelse av samtliga aktier i dotterbolaget Verisec International AB till Holding Point AB. Köpeskillingen för samtliga aktier i Verisec International AB, inklusive verksamhetsdelarna Freja UP och tredjepartsförsäljningen av krypteringsutrustning Hardware Security Modules, uppgår till 48,0 MSEK varav 34,0 MSEK erläggs kontant vid tillträdet och resterande belopp om 14,0 MSEK erläggs i form av en säljarrevers.

Kallelse till extra bolagsstämma och övriga handlingar finns tillgängliga på bolagets hemsida www.verisec.com. Protokollet från extra bolagsstämma kommer att läggas ut på bolagets hemsida senast två veckor från dagens datum.

Mobil: +46 (0) 733-45 89 02
E-post: johan.henrikson@verisec.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 11 maj 2020, kl.17:15 CEST genom ovanstående persons försorg.

Verisec AB (publ) är ett bolag i framkant av digital säkerhet och skapar lösningar för att göra system säkra och lättillgängliga. Bolaget tillhandahåller ett brett utbud av produkter inom sina två fokusområden: Digitala identiteter och Informationssäkerhet. Verisec har distribution globalt och verksamhet i Stockholm, London, Belgrad, Madrid, Mexico City, Dubai och Frankfurt. Verisec är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm. Erik Penser Bank AB är Verisecs Certified Adviser, för kontakt med dem ring 08-463 83 00 eller skicka epost till certifiedadviser@penser.se. För ytterligare information: www.verisec.com | www.frejaeid.com | www.verisec.com/sv/finansiell-info