Symantec ökar tryggheten på nätet med nya funktioner i SSL produkter som scanning efter skadlig kod och VeriSign Seal-in-Search

Nu kan varje företag som använder VeriSign SSL erbjuda sina kunder säkerhet från sök till köp

Stockholm – 22 september, 2010 -Symantec Corp. (Nasdaq: SYMC), meddelade idag att VeriSign återigen omdefinierat vad online-företag och konsumenter kan förvänta sig av webbplatssäkerhet med en mängd nya trygghetsfunktioner som nu erbjuds utan extra kostnad till VeriSigns ® SSL-kunder.

De nya funktionerna, inklusive VeriSign® Seal-in-Search™ teknik och dagliga scanningar av webbplatsen efter skadlig kod, möjliggör för webbplatsadministratörer att leverera en pålitlig upplevelse för användare från början till slut och samtidigt ta tillvara VeriSigns sigill, det mest igenkända säkerhetssigillet på Internet.

"Med tanke på de ökande antalen genomarbetade bedrägeriattacker behöver webbplatser lösningar som gör mer än datakryptering”, säger Roberta Mladenovic, Nordenchef VeriSign. ”Genom att utöka våra SSL-certifikattjänster med nya funktioner så kan användaren känns sig säkrare i alla steg från sök till köp.”

"Företagen är mycket beroende av förtroendet som de bygger upp hos kunderna, särskilt när det gäller säkerheten för sina transaktioner, interaktioner och personuppgifter. Med VeriSign Trust™ Seal, får folk ökat förtroende för att de kommer att skyddas från nätfiskeattacker eller ta emot skadlig kod eftersom de går till en legitim webbplats när de klickar på webbplatsens länk." säger Chris Christiansen, vice president för säkerhetsprodukter och tjänster på IDC.

Genom att kombinera de nya förbättringarna med de befintliga styrkorna hos VeriSigns SSL-certifikat i en enda lösning möjliggör Symantec för Internatanvändare att:

• Lita på länken: Redan innan konsumenterna besöker en VeriSign SSL-skyddad webbplats hjälper nya VeriSign Seal-in-Search webbplatser med VeriSign SSL att stå ut i en lång lista av resultat hos sökmotorer. Nu ser användarna VeriSign Trust™ Seal bredvid sökresultatet på populära sökmotorer för webbplatser som skyddas av VeriSign SSL, e-handelssajter och förteckningar på nätet. Seal-in-Search fungerar som ett plugin-program för att identifiera VeriSigns tillförlitliga länkar på populära sökmotorer och även genom partnerskap med sajter som jämför priser, listor och andra webbplatser. Med Seal-in-Search kan webbplatsadministratörer erbjuda konsumenten ett igenkännligt sigill som visar att deras webbplats är trovärdig, samtidigt som de får betydande fördelar för sökmotorsoptimeringen. En studie av webbgallerian TheFind.com visar att sökresultat som är försedda med VeriSign-logotypen fick 18,5 procent fler klick än resultat utan logotypen.
  • Lita på webbplatsen: Förutom VeriSigns sedan länge etablerade praxis att verifiera företag som driver webbplatser skyddade av SSL-certifikat så scannar VeriSign SSL-tjänster numera även webbplatserna dagligen efter skadliga program. Hackare använder dessa program för att sprida virus, kapa datorer eller stjäla känsliga uppgifter som kreditkortsnummer eller annan personlig information. För webbplatsadministratörer hjälper en daglig scanning att minska risken att bli attackerade, sannolikheten för att deras webbplats ska svartlistas av känsliga sökmotorer och risken att deras webbplatser kan infektera en besökares dator. Så här fungerar det: Scanningstjänsten kommer att meddela kunderna när den fastställer att webbplatsen har blivit smittad. För att tidigt kunna hjälpa sina kunder med saneringen av webbplatsen kommer VeriSign att ge information om de sidor som är smittade, inklusive själva strängen med skadlig kod.
  • Lita på transaktionen: VeriSign SSL-certifikat fortsätter som sedan länge att erbjuda marknadens starkaste SSL-kryptering som ser till att känslig och privat information hamnar i fel händer. Som den mest respekterade och betrodda SSL experten på webben är VeriSigns SSL-certifikat det självklara valet för över 1 miljon webbservrar. Faktum är att 93 procent av Fortune 500 och 97 av världens 100 största SSL-användande banker säkrar sina webbplatser med SSL-certifikat från VeriSign och deras dotterbolag.

"Varje gång en konsument väljer ett sökmotorsresultat eller klickar på en länk för att besöka vår butik så har de gjort ett beslut som till stor del är baserat på förtroende" säger Hadleigh Reid, grundare av BillTiger.com. "Som ett företag som konkurrerar om affärer på nätet måste vi göra allt vi kan för att visa att vi förtjänar det förtroende som konsumenten har gett oss, vårt varumärke och vår webbplats. VeriSigns spännande nya funktioner till SSL-tjänsterna hjälper oss bygga och behålla det förtroendet, och det skiljer VeriSign från mängden genom att leverera mycket mer värde för samma pris."

För mer information om VeriSign SSL Certifikat besök http://www.verisign.com/ssl/index.html.

Roberta Mladenovic, Nordenchef VeriSign, 040-660 20 88, mobil: 0703-29 92 78, rmladenovic@verisign.com

Elias Notini, Weber Shandwick för VeriSign, 08-679 10 02, elias.notini@webershandwick.se

Symantec är världsledande i att tillhandahålla lösningar för säkerhet, lagring och systemhantering. Vi hjälper privatpersoner och företag att säkra och hantera sin informationsdrivna tillvaro. Vår mjukvara och våra lösningar skyddar mot flera risker, på flera punkter mer fullständigt och effektivt än någon annan vilket ger trygghet oavsett var informationen används eller är lagrad. Mer information finns på www.symantec.com.