Verisure vinner prestigefullt pris

Den 16-17:e mars hölls konferensen ”Connected Business Days” i Malmö där representanter från alltifrån stora innovativa bolag som Volvo Cars till mindre startup-företag ansluter för att diskutera innovation ur ett affärsdrivande perspektiv. I samband med konferensen avgörs Swedish Mobile Awards, där Verisure prisades med Guldmobilen som bästa ”IoT Enterprise of the Year”.

– Det känns fantastiskt kul! Jag är oerhört stolt och glad! säger Markus Finér, Director Technology & Development North Platform, efter prisutdelningen.

I kategorin tävlade ställdes Verisure mot välkända företagen Volvo Cars, Husqvarna och AssaAbloy men det var Verisure som imponerade mest på juryn med sin innovationsstrategi inom Internet of Things (IoT).

– Vi imponerar genom att vi fortsätter göra det vi är bäst på – lansera nya innovationer och kombinera det med en fantastisk användarvänlighet. Nu fortsätter vi resan mot att bli inte bara nummer ett i Europa, utan i världen! avslutar Markus Finér.

Juryns motivering var:

”Since Spun out from Securitas some ten years ago Verisure has continued to execute with excellence. Today they are European market leader in monitored alarms, active in 14 countries including Brazil, Chile and Peru. On top of continuous growth they have successfully added a great app based user experience to their robust security service”.

För mer information eller fakta, vänligen kontakta:

Theres Lakso, Kommunikationschef Verisure Sverige AB, 0700-036015, press@verisure.se

Verisure är en ledande leverantör av uppkopplade hem- och brandlarm samt produkter och tjänster för det smarta hemmet med över 2 miljoner kunder i 14 länder i Europa och Sydamerika. Verisure-konceptet omfattar hela värdekedjan - från utveckling, design och försäljning till installation, service och en professionell övervakningstjänst som är öppen dygnet runt. Tack vare ett starkt fokus på hög kvalitet är företagets kunder bland de mest nöjda i branschen, vilket också bidragit till att koncernen vuxit till att bli störst i Europa inom hemlarmsområdet. För mer information besök www.verisure.se

Taggar: