Webcast med världsledande företag och analytiker:

När allt hänger ihop – det smarta hemmets framtid

Det talas dagligen om dagens smarta teknik och nyheter kring uppkopplade prylar har duggat tätt de senaste åren. I det smarta hemmet möts en mängd aktörer och branscher som skapar helt nya produkter och tjänster. Men hur ser intresset ut hos konsumenterna idag? Hur kommer utbud och efterfrågan att utvecklas de närmaste åren? Och vad krävs för att det smarta, ihopkopplade och uppkopplade hemmet ska slå igenom på bred front?

Var med på en exklusiv webcast och hör när ledande aktörer på området – Samsung, Deutsche Telekom, Securitas Direct/Verisure och Parks Associates – diskuterar det smarta hemmets utveckling i Europa de närmaste åren. Under webinaret kommer aktuella marknadssiffror, insikter och prognoser att delas med deltagarna.

Tid: tisdag 11 juni kl. 11.00 CET (webinaret hålls på engelska)

Huvudpunkter

-      Förutsättningar för det smarta hemmets marknad och utveckling

-      Användningen av uppkopplade enheter idag (inkl. smarta telefoner och plattor)

-      Intresset hos konsumenterna för smarta hem-lösningar idag och framåt

Talespersoner

-      Deutsche Telekom (Qivicon) – Jean C. Kiessling, Head of Business Development and Portfolio Management

-      Samsung – Vassilis Seferidis, Director, European Business Development

-      Securitas Direct – Verisure – Vd Dick Seger

-      Parks Associates – Tom Kerber, Director, Research, Home Controls and Energy

Tid: tisdag 11 juni kl. 11.00 CET (webinaret hålls på engelska)

Registrera dig på följande länk: http://www.parksassociates.com/verisure-webcast

Intervjutips: Svenske Dick Seger, VD för Securitas Direct/Verisure och känd entreprenör finns tillgänglig för intervjuer. Läs aktuell intervju med Seger i Sydsvenskan http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/hoppas-pa-smarta-hem/

Mer om arrangörerna:
Verisure/Securitas Direct http://www.verisure.se/
Parks Associates, analytiker http://www.parksassociates.com/index.php

Bänkt Olsson, +46-(0)705-08 49 23, bankt.olsson@securitasdirect.se

Verisure och Securitas Direct

Verisure är ett framtidssäkert koncept för tjänster inom Home Control där basen är brand- och inbrottslarm för hemmet. Verisure är en del av Securitas Direct, som med 1,5 miljoner kunder är en ledande leverantör av säkerhet och trygghet för hem och företag i tio länder i Europa och Sydamerika. Verisure-konceptet omfattar hela värdekedjan - från utveckling, design och försäljning till installation, service och en 24/7 professionell övervakningstjänst. Tack vare ett starkt fokus på hög kvalitet är företagets kunder bland de mest nöjda i branschen, vilket också bidragit till att koncernen vuxit till att bli störst i Europa inom hemlarmsområdet.

I Sverige har över 280 000 kunder valt larmtjänster från Securitas Direct. Den svenska verksamheten leds från Linköping där en certifierad larmcentral bemannas dygnet runt, årets alla dagar. Securitas Direct Sverige sysselsätter uppemot 1000 medarbetare och omsätter cirka 1Mdrkr. För mer information besök www.securitasdirect.se , www.verisure.se eller www.securitas-direct.com