Nya medlemmar i Veritas Pensionsförsäkrings förvaltningsråd

Veritas Pensionsförsäkrings ordinarie bolagsstämma den 4 maj 2007 valde tre nya medlemmar till bolagets förvaltningsråd. Bolagsstämman fastställde bokslutet och beviljade medlemmarna i bolagets förvaltningsråd och styrelse samt dess verkställande direktör ansvarsfrihet för redovisningsåret 2006.

Som nya medlemmar till Veritas Pensionsförsäkrings förvaltningsråd valdes vd Fredrik Lindeman, koncernchef Hannu Louhi och vd Harry Serlo. Från förvaltningsrådet avgick Göran Grönroos, Sture Kackur och Ole Åberg. Till förvaltningsrådet omvaldes Maria Axo, Henrik Carlstedt, Jörgen Grandell, Mikael Westerback, Patrik Wikström och Marianne Österberg.

Till förvaltningsrådet hör också Peter Boström (ordförande), Håkan Anttila (viceordförande), Ulla Achrén, Ulrika Ahlbäck, Erik Bärnas, Ove Grandell, Christoffer Grönholm, Ann-Sofi Hurme, Tomas Jung, Tony Karlström, Leo Korpi-Halkola, Leila Kurki, Erkki Laukkanen, Göran Meinander, Helena Pentti, Björn Stenberg, Matti Viialainen, Monika Wikeström-Virtanen och Henry Wiklund.

Därtill godkände bolagsstämman bolagets nya bolagsordning. Bolagsordningen ändrades på det sätt som ändringen i lagen om arbetspensionsförsäkringsbolag förutsätter.

Förvaltningsrådet återvalde CGR Dan Jungar och CGR Kari Niukko till revisorer. KPMG OY Ab och CGR Kurt Mangs fungerar som suppleanter. Till övervakningsrevisor utsågs Dan Jungar. Kari Niukko är suppleant.