Veritas ordinarie styrelsemedlemmar omvaldes

Veritas Pensionsförsäkrings förvaltningsråd valde vid sitt höstmöte den 20 november 2009 om samtliga ordinarie medlemmar till bolagets styrelse för år 2010. Till ny ersättare utsågs chefsekonom Olli Koski. Som förvaltningsrådets ordförande fortsätter kommerseråd Peter Boström och till viceordförande omvaldes ombudsman Leila Kurki. Också val- och belöningsutskottets medlemmar omvaldes.

Förvaltningsrådet utsåg chefsekonom Olli Koski (FFC) till ny ersättare i styrelsen fr.o.m. 1.12.2009. Intressebevakningsdirektör Nikolas Elomaa (FFC) avgår från styrelsen i slutet av november månad 2009. Till Veritas Pensionsförsäkrings styrelse hör år 2010: vd Kaj-Gustaf Bergh (EK), ekonomichef Anders Dahlbäck (Akava), vd Stig-Erik Herrgård, enhetschef Eivor Huldén, diplomekonom Kurt Häggblad, koncerndirektör Hannu Louhi (EK), vd Anders Nordman, organisationssekreterare Anita Spring (FFC), ombudsman Ralf Sund (FTFC), skattmästare Kjell Sundström, professor Peter Wetterstein samt ombudsman Johan Åström (EK). Expert Piia Alvesalo (EK), chefsekonom Olli Koski (FFC) och vd Jan Nybom är ersättare. Förvaltningsrådet omvalde också vid sitt höstmöte medlemmarna till val- och belöningsutskottet för år 2010. Som val- och belöningsutskottets ordförande fortsätter förvaltningsrådets ordförande kommerseråd Peter Boström. Förvaltningsrådets viceordförande ombudsman Leila Kurki (FTFC) och ombudsman Johan Åström (EK) fortsätter som medlemmar i utskottet. Kurkis ersättare är grafiker Tomas Jung (FFC). Vd Harry Serlo (EK) är ersättare för Åström. VERITAS PENSIONSFÖRSÄKRING Marknadskommunikation Tilläggsuppgifter Vd Jan-Erik Stenman, tfn 010 550 1600, 050 343 2299 Bolagsjurist Kaisa Forsström, tfn 010 5501 785, 050 585 8228 Avsändare Kommunikatör Elina Saarinen, tfn 010 5501 932, 045 134 0603