Veronmaksajien Lehtinen toivoo vastuullista verolinjaa

Veronmaksajien Lehtinen toivoo vastuullista verolinjaa tiedote 17.3.2003 Veronmaksajain Keskusliiton toimitusjohtaja Teemu Lehtinen korostaa, että edessä olevissa hallitusneuvotteluissa vaalien voittajat kohtaavat isot verotukseen liittyvät haasteet. "Uhkana on, että veropolitiikan jäädessä tuuliajolle ajaudumme kuin huomaamatta talouden verojarrutukseen. Tämä pitää välttää. Verotuksella on ollut ja tulee olemaan tärkeä rooli, jos halutaan vauhdittaa talouden tasapainoista kehitystä ja parantaa työllisyyttä." "Verotuksen keveneminen on jo pysähtynyt tänä vuonna. Mikäli jatkossa tyydyttäisiin tuloverotuksessa pelkkiin inflaatiotarkistuksiin, työn verotus kääntyisi selvästi kiristyvään suuntaan. Verotus muuttuisi taloudellisen kehityksen vauhdittajasta sen jarruksi. Palkansaajien ostovoiman tukeminen veronkevennyksin vaihtuisi ostovoiman leikkaamiseen veronkiristyksin." Lehtinen toivookin seuraavan hallituksen kokoajilta vastuullisuutta, jotta työllisyydestä ja kilpailukyvystä huolehditaan veroratkaisuilla. "Talouden kehitysnäkymät ovat hämärän peitossa. Nyt täytyy uusilta päättäjiltä löytyä tahtoa ja kykyä, jotta työn verotuksen määrätietoinen kohtuullistaminen jatkuisi." "Työllisyyttä tukemaan esitettiin vaalikampanjan kuluessa arvonlisäverotukseen ja työnantajamaksuihin liittyviä erityisratkaisuja, joita on syytä huolellisesti selvittää. Ne voivat osaltaan tukea työllisyyden parantamisen tavoitetta." "Edessä ovat myös pääoma- ja yritysverotuksen tärkeät ratkaisut. Niissä pitäisi löytää kokonaisuus, jossa yrittämistä ja säästäväisyyttä edistetään, ei rangaista. " Lisätiedot: toimitusjohtaja Teemu Lehtinen, Veronmaksajat, (09) 6188 7300, 0400-414 652 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/17/20030317BIT00530/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/17/20030317BIT00530/wkr0002.pdf