Jeanette Folkesson ny platschef för Veterankrafts nya kontor i Helsingborg

Ett av Sveriges ledande bemanningsföretag Veterankraft fortsätter att expandera och har öppnat ett nytt efterlängtat kontor i Helsingborg med Jeanette Folkesson som platschef. Jeanette kommer från tidigare tjänster inom sälj, marknadsföring och HR och med inriktning inom teknik och digitalisering. Erfarenheter som kommer att vara till stor nytta för Veterankrafts veteraner och kunder. Veterankraft har ett 40-tal kontor i Sverige, från Trelleborg i söder till Luleå i norr.

- Vi är väldigt glada över att med Jeanette Folkesson i spetsen kunna öppna ett nytt kontor i Helsingborg där vi ser en stor efterfrågan, och som är en stad med fokus på näringsliv och innovation. Med ett nytt kontor i Helsingborg kommer vi närmare fler kunder och veteraner och har ett starkt erbjudande att erbjuda i Skåne tillsammans med kontoren i Malmö, Lund och Kristianstad, säger Peter Ahlberg, vd för Veterankraft AB.

Allt fler pensionärer väljer att bli jobbonärer, det vill säga att samtidigt förvärvsarbeta och ta ut pension efter att ha fyllt 65 år. I Sverige har vi hela 350 000 jobbonärer, och många väljer att arbeta för att få en stimulans i vardagen och fler sociala kontakter.

- Med den stora efterfrågan som råder är vi mycket glada för alla nya kunder och veteraner som har visat intresse i Helsingborg, och som vi redan har börjat samarbeta med. Veterankraft arbetar i en framtidsbransch. Vi blir äldre, piggare och håller oss friskare längre, och många vill få bidra med sin tid och kunskap och få ett socialt sammanhang. Det är med ett stort engagemang jag tar mig an uppgiften att få bidra till att fler äldre får komma ut i jobb, när de själva önskar och har möjlighet. säger Jeanette Folkesson, platschef på Veterankraft i Helsingborg.

En av Veterankrafts jobbonärer i Helsingborg är Lennart Henriksson. Han har en bakgrund som yrkesverksam målare och arbetar även med målning för Veterankraft. Han är en oerhört uppskattad person som alltid gör kunderna extra tacksamma och glada. Lennart är väldigt nöjd över vad arbetet hos Veterankraft bidrar med i hans liv.

- Jag arbetar som jobbonär för att jag tycker om att glädja andra och bidra med min kompetens. Det här är ett jättebra sätt att både få vara pensionär och samtidigt vara ute i jobbsvängen. En bra möjlighet att förlänga arbetslivet på och samtidigt kunna välja vilka jobb man ska ta, säger Lennart Henriksson, veteran och jobbonär hos Veterankraft i Helsingborg.

Veterankraft är ett prisbelönt bemanningsföretag som erbjuder rut- och rot-tjänster och erfaren hjälp i hemmet med fokus på hushållssysslor och hantverksarbete, samt tjänster till företag och offentlig sektor som anlitar Veterankraft inom ex. ekonomi, redovisning, logistik, transport och skola.

Det nya kontoret ligger på S:t Peders gata 15 i Helsingborg, mitt emot Olympia-arenan.

Jeanette Folkesson, platschef, Veterankraft Helsingborg, 042-4424250 jeanette.folkesson@veterankraft.se alt
Peter Ahlberg, VD Veterankraft AB, 0707- 24 00 00,
peter.ahlberg@veterankraft.se

Mer information finns på www.veterankraft.se. Följ Veterankraft på det digitala nyhetsrummet Cision, Instagram @veterankraft eller Facebook.

Veterankraft är bolaget som varje dag gör skillnad för både veteraner och kunder. Genom att varje år utföra tjänster åt tusentals hushåll och företag, bidrar vi till att göra vardagen lite enklare för våra kunder samtidigt som våra veteraner får ett tryggare och behagligare liv. Veterankraft är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag och största leverantören av hushållsnära- och företagstjänster. Vi finns representerade i ett 40-tal orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Mellan år 2014 och 2020 har Veterankraft utnämnts till Gasell och Mästargasell av Dagens Industri sju år i rad.

Taggar:

Snabbfakta

- Jag arbetar som jobbonär för att jag tycker om att glädja andra och bidra med min kompetens. Det här är ett jättebra sätt att både få vara pensionär och samtidigt vara ute i jobbsvängen. En bra möjlighet att förlänga arbetslivet på och samtidigt kunna välja vilka jobb man ska ta.
Lennart Henriksson, veteran och jobbonär hos Veterankraft i Helsingborg