Seniorer är företagens favoriter

Seniorer är företagens favoriter och antalet aktiva pensionärer ökar, skriver Aftonbladet i en artikel där Veterankrafts Båb Bengtsson intervjuas.

– 70-åringar är som gårdagens 50-åringar, säger Båb Bengtsson från bemanningsföretaget Veterankraft.

Anledningarna till varför så många vill jobba efter pensionen är många, vittnar Båb Bengtsson om. Men för många handlar det om sociala aspekter.

– Man vill känna sig behövd helt enkelt. Den erfarenhet och kompetens man besitter vill man ska komma till användning. Sen ska man inte förringa att pensionen för många inte räcker till. Att tjäna en extra slant så att man kan skämma bort sig själv eller barnbarnen eller vad det nu handlar om, säger han.

Läs artikeln i sin helhet här.

Om oss

Om VeterankraftVeterankraft är ett tjänste- och bemanningsföretag som varje år hjälper tusentals privatkunder och företag över hela landet. Privatkunder kan anlita erfarna veteraner som vill fortsätta att arbeta efter pensionen med allt från trädgårdsarbete, hantverksjobb, städning, barnpassning och komplement till hemtjänst. Företag kan välja en av marknadens mest effektiva bemanningslösningar i form av pensionärer och 55-plussare med lång arbetserfarenhet. Veterankraft har fem år i rad fått utmärkelsen DI Gasell som ett av Sveriges snabbast växande företag. Bolaget har 34 kontor, 40 anställda och 14 000 registrerade veteraner. Mer information finns på www.veterankraft.se.