Veterankraft expanderar i Skåne och söker 300 nya jobbonärer i regionen

Veterankraft som arbetar med bemanning av veteraner ser en stor ökad efterfrågan från både företag och privatpersoner. För att möta upp detta rekryteras 300 nya veteraner i området. I Skåne finns sedan tidigare kontor i Malmö, Lund och Kristianstad och nu dessutom ett helt nyöppnat och efterlängtat kontor i Helsingborg. Expansionen ger ett stort mervärde för såväl kunder som veteraner.

- Veterankrafts närvaro på flera orter i Skåne ger oss en stor kraft eftersom vi kan erbjuda större lösningar, så som tjänster på flera orter, men även fler veteraner och mer kompetens från hela regionen på ett väldigt positivt sätt, säger Susanne Licke, platschef på Veterankraft i Malmö.

Det är en stor trend att arbeta som jobbonär, vars innebörd är att du tar ut pension i kombination med att du förvärvsarbetar. Det finns hela 350 000 jobbonärer i Sverige och ordet fanns till och med i nyordslistan år 2021. Många veteraner är tillbaka och är väldigt arbetssugna efter pandemin.

- Jobbonärer kan få det bästa av två världar. De hinner leva pensionärsliv och tillföra något i arbetslivet samtidigt. De flesta finner en stor tillfredställelse i att få bidra med sin kunskap och tid. Man vill få uppskattning och en klapp på axeln och känna sig behövd, säger Susanne Licke.

Seniormässan i Malmö
Nästa vecka, den 26–28 april finns Veterankraft på plats i monter F:37 på Seniormässan i Malmö, där flera av våra jobbonärer är med oss för att berätta mer om jobbonärslivet.

Susanne Licke, platschef Veterankraft Malmö, susanne.licke@veterankraft.se
Jeanette Folkesson, platschef Veterankraft Helsingborg, jeanette.folkesson@veterankraft.se
Erika Dahlberg, platschef Veterankraft Lund, erika.dahlberg@veterankraft.se

Per Lundquist, platschef, Veterankraft Kristianstad, per.lundquist@veterankraft.se

Mer information finns på www.veterankraft.se. Följ Veterankraft på det digitala nyhetsrummet Cision, Instagram @veterankraft eller Facebook.

Veterankraft är bolaget som varje dag gör skillnad för både veteraner och kunder. Genom att varje år utföra tjänster åt tusentals hushåll och företag, bidrar vi till att göra vardagen lite enklare för våra kunder samtidigt som våra veteraner får ett tryggare och behagligare liv. Veterankraft är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag och största leverantören av hushållsnära- och företagstjänster. Vi finns representerade i ett 40-tal orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Mellan år 2014 och 2020 har Veterankraft utnämnts till Gasell och Mästargasell av Dagens Industri sju år i rad.