Veterankraft expanderar till Åkersberga: 50 nya veteraner sökes!

Med en betydande ökning av efterfrågan på bolagets tjänster och pensionärer som vill arbeta som veteraner fortsätter Veterankraft sin framgångsrika tillväxtresa genom att öppna ett nytt kontor i Åkersberga. Som platschef för det nya kontoret har Sami Hoikkanen utsetts. Med en omfattande erfarenhet inom sjukvården och flera års erfarenhet av chefspositioner, kommer Hoikkanen att leda Veterankrafts expansion i området. Det nya kontoret, beläget på Rallarvägen 45 vid andra rondellen mot Åkersberga, kommer också att betjäna områdena Österåker och Vaxholm.

– Jag tror starkt på Veterankrafts bärande idé om att ta vara på den kompetens och erfarenhet som pensionärer besitter och ser enorm potential för oss att göra ännu större skillnad inom skola, vård och omsorg. Många kvinnor som gått i pension önskar fortsätta bidra, och det är något vi vill uppmuntra och dra nytta av. Med cirka 50 aktiva veteraner i området idag siktar vi på att rekrytera ytterligare 50 för att möta den ökade efterfrågan från våra kunder," säger Sami Hoikkanen, platschef för Veterankraft.

Veterankraft erbjuder en betydande del av sina tjänster till privatpersoner, vilket inkluderar allt från att hjälpa stressade småbarnsföräldrar till att assistera äldre med trädgårdsarbete och andra hemtjänster. Efterfrågan förväntas öka markant från och med den 1 juli 2024, då avdragsmöjligheterna för ROT- och RUT-tjänster beräknas utökas.

– Vi ser ljust på framtiden och välkomnar höjningen av taket för ROT- respektive RUT-avdragen till 75 000 kr vardera och per person. Vi förutspår en ökad efterfrågan, särskilt inom hantverk, målning och trädgårdsarbetare. Det kan vara nyblivna villaägare som behöver hjälp i trädgården, samt både yngre och äldre kunder som vill ha abonnemang på städ- och trädgårdstjänster, säger Sami Hoikkanen, platschef Veterankraft.

Förutom att attrahera privatkunder förväntar sig Veterankraft också att fortsätta tilltala företagskunder och offentlig sektor. Deras gemensamma krav på kvalitet, erfarenhet, flexibilitet och kostnadseffektivitet gör Veterankraft till en attraktiv partner. Uppdragen varierar från kortvariga till långsiktiga och Veterankraft är särskilt uppskattat för sin förmåga att snabbt tillhandahålla kompetens vid behov, även för begränsade perioder.

Sami Hoikkanen, platschef Veterankraft Österåker/Vaxholm, Tel.nr: 08-425 026 21, sami.hoikkanen@veterankraft.se

Mer information finns på www.veterankraft.se. Följ Veterankraft på det digitala nyhetsrummet Cision, Instagram eller Facebook/Veterankraft

Veterankraft gör skillnad varje dag, för både veteraner och kunder. Genom att varje år utföra tjänster för tusentals hushåll och företag bidrar vi till att göra deras vardag lite enklare, samtidigt som våra veteraner får ett tryggare och behagligare liv. Veterankraft är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag och största leverantör av hushållsnära- och företagstjänster. Vi finns representerade på ett 40-tal orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Mellan 2014 och 2020 har Veterankraft utnämnts till Gasell och Mästargasell av Dagens Industri sju år i rad.