Veterankraft fortsätter att växa och öppnar kontor i Hudiksvall

Veterankraft, en av Sveriges största arbetsgivare för pensionärer öppnar sitt första kontor i Hudiksvall med Amir Winsjansen som ny platschef. Han har en gedigen och bred erfarenhet inom försäljning och service, främst inom telefoni- & techbranschen, med flera diplomerade meriter på sin lista. Veterankrafts nya kontor ligger centralt beläget, på Första Parkgatan 9. Kontoret i Hudiksvall kommer även serva orterna Ljusdal, Söderhamn och Bollnäs.

- Jag ser fram emot att sätta Veterankraft på kartan och få bidra med mitt säljledarskap genom kund- och kvalitetsfokus, då vet jag att vi som bolag kommer växa över tid. Att dessutom dagligen få jobba med människor, både veteraner och kunder, det kommer ge mig mycket glädje och energi, säger Amir Winsjansen.

En bild som visar person, person, glasögon, har på sig

Automatiskt genererad beskrivningVeterankraft är ett prisbelönt bemanningsföretag som erbjuder erfaren hjälp inom rut- och rot tjänster med fokus på hushållssysslor och hantverksarbete, samt tjänster till företag och offentlig sektor inom såväl transport, ekonomi, redovisning, logistik, skola med flera.

Kunderna är allt från stressade småbarnsföräldrar som har brist på tid, till äldre personer om inte längre orkar ta hand om sin trädgård eller behöver hjälp med tjänster i hemmet. Dessutom företag som snabbt behöver stötta upp med kompetens eller resurser under en begränsad tid.

Intresset för våra tjänster finns redan och därför sökes nu fler veteraner, både i Hudiksvall och i de övriga orterna. Snart närmar vi oss trädgårdssäsongen med diverse förberedelser vilket betyder mycket högt tryck.

- Det här är framtiden! Allt fler pensionärer väljer att bli jobbonärer, dvs att både arbeta halvtid och att ta ut delar av pensionen, för att fortsätta göra nytta. Vi blir alltmer piggare, håller oss friska längre och ser fördelarna med att fortsätta jobba. Även privat- och företagskunder inser mer och mer fördelarna med att ta hjälp av seniora personer, en win-win för båda, säger Amir Winsjansen.

- Det finns en positiv tillväxt i Hudiksvall, både i ökad befolkningsmängd och i köpkraft, vi är därför glada att både ha öppnat ett nytt kontor och att få välkomna Amir som platschef för verksamheten. Vi är helt övertygade att med Amirs erfarenheter och engagemang så kommer vi kunna sätta Veterankraft på kartan. Vi är företaget som varje dag gör skillnad, både för kunder och veteraner och det vill vi även bidra med i Hudiksvall, säger Peter Ahlberg, vd för Veterankraft AB

Amir Winsjansen, platschef, Veterankraft Hudiksvall, 0650 - 417971, amir.winsjansen@veterankraft.se
Peter Ahlberg, VD Veterankraft, 08 - 52 00 18 09, peter.ahlberg@veterankraft.se

Mer information finns på www.veterankraft.se. Följ Veterankraft på det digitala nyhetsrummet Cision, Instagram @veterankraft eller Facebook.

Veterankraft är bolaget som varje dag gör skillnad för både veteraner och kunder. Genom att varje år utföra tjänster åt tusentals hushåll och företag, bidrar vi till att göra vardagen lite enklare för våra kunder samtidigt som våra veteraner får ett tryggare och behagligare liv. Veterankraft är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag och största leverantören av hushållsnära- och företagstjänster. Vi finns representerade i ett 40-tal orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Mellan år 2014 och 2020 har Veterankraft utnämnts till Gasell och Mästargasell av Dagens Industri sju år i rad.

Amir Winsjansen, ny platschef i Hudiksvall