Veterankraft Helsingborg kickstartar våren!

Intresset för att jobba som jobbonär, dvs deltidsarbetande avtalspensionär har aldrig varit mer angeläget än i dessa tider. Häromkvällen bjöds nya och gamla veteraner in till en träff för att kickstarta igång kommande högsäsong. Kvällen bestod av information, inspiration, god mat och massor av härlig samvaro, under ledning av vår platschef Detlef Andersson och Catrin Gripentoft.

Det var i torsdags, den 16 mars, som vårt lokalkontor bjöd in både nya och gamla veteraner till en inspirerande informationskväll under ledning av Detlef Andersson och Catrin Gripentoft. Det fick alla ta del av hur det är att jobba hos oss, om PEGG – vår värdegrund, om intressanta kunduppdrag och om den kommande högsäsongen – trådgårdssäsongen. Det blev en väldigt lyckad kväll med många skratt och härliga samtal.

”Vi ser hur mycket det här betyder för våra veteraner, möjligheten att få vara del av ett sammanhang och att få fortsätta att göra nytta och bidra med sin erfarenhet. Att därutöver kunna dryga ut pensionen med lite extra pengar det betyder mycket för dom, säger Detlef Andersson, platschef Veterankraft Helsingborg.

En som var med under kvällen var Marie-Louise, nybliven pensionär som säger; ”Jag vill gärna fortsätta att arbeta och vill gärna prova på nya saker till exempel så skulle jag vilja jobba med trädgård”

En annan som ännu inte har blivit pensionär men var nyfiken på oss som bolag, det är Ann-Louise: ”Jag jobbar fortfarande men vill redan nu planera för vad jag ska arbeta med efter det att jag gått i pension. Det här verkar vara något för mig”

Veterankraft är ett prisbelönt bemanningsföretag som erbjuder erfaren hjälp inom rut- och rot tjänster med fokus på hushållssysslor och hantverksarbete, samt tjänster till företag och offentlig sektor inom såväl transport, skola ekonomi, redovisning, logistik med flera.

”Hos oss jobbar pensionärer som vill ha ett fritt extrajobb, där de själva väljer uppdragen och hur mycket de vill jobba. Just att kombinera jobb och pension, att vara en s.k. jobbonär är en växande samhällstrend, vilket inte minst understryks av det faktum att var tredje 68:åring har en löneinkomst. Det här är framtiden, vi blir alltmer piggare, håller oss friska längre och ser fördelarna med att fortsätta jobba”, säger Detlef Andersson

”Vi går nu in i en högsäsong och historiskt vet vi att intresset för våra trädgårdstjänster är stor och därför sökes nu fler arbetssugna pensionärer, både i Helsingborg och i Landskrona. Vi söker upp emot 100 pensionärer inom olika yrkeskategorier för att klara av kommande intresseförfrågningar från våra privat- och företagskunder, säger Catrin Gripentoft, bemanningsansvarig.

Detlef Andersson, platschef, Veterankraft Helsingborg, 042-442 42 51, detlef.andersson@veterankraft.se

Mer information finns på www.veterankraft.se. Följ gärna Veterankraft på det digitala nyhetsrummet Cision.

Veterankraft är bolaget som varje dag gör skillnad för både veteraner och kunder. Genom att varje år utföra tjänster åt tusentals hushåll och företag, bidrar vi till att göra vardagen lite enklare för våra kunder samtidigt som våra veteraner får ett tryggare och behagligare liv. Veterankraft är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag och största leverantören av hushållsnära- och företagstjänster. Vi finns representerade i ett 40-tal orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Mellan år 2014 och 2020 har Veterankraft utnämnts till Gasell och för femte året i rad erhållit Högsta Kreditvärdighet, AAA-rating enligt Bisnode kreditvärderingsystem.

Taggar:

Hos oss jobbar pensionärer som vill ha ett fritt extrajobb, där de själva väljer uppdragen och hur mycket de vill jobba. Just att kombinera jobb och pension, att vara en s.k. jobbonär är en växande samhällstrend, vilket inte minst understryks av det faktum att var tredje 68:åring har en löneinkomst. Det här är framtiden, vi blir alltmer piggare, håller oss friska längre och ser fördelarna med att fortsätta jobba.
Detlef Andersson