Veterankraft inleder samarbete med Skandia

Veterankraft och Skandia inleder idag ett nytt samarbete i samband med lanseringen av konceptet Skandia Omtanke. Veterankraft är en av Sveriges största arbetsgivare för pensionärer och leverantör av hushållsnära tjänster och bemanningslösningar. Samarbetet med Skandia gör det möjligt för Veterankraft att erbjuda attraktiva vardagstjänster med fokus på extra stöd och avlastning i vardagen.

Skandia Omtanke är ett nytt erbjudande som riktar sig till kunder med tjänstepension och vårdförsäkring hos Skandia. Gemensamt för samtliga vardagstjänster är att förenkla och göra vardagen lite mer tryggare, både för kunder som är mitt i arbetslivet med föräldrar som behöver sällskap och stöd i hemmet och för kunder som själva gått i pension och behöver extra hjälp i vardagen.

Veterankraft är leverantör till fem vardagstjänster: Trädgårdshjälp, Sällskap och stöd, Hjälp i hemmet, Hemlagad mat och Enklare IT-fix. Tjänsterna utförs av Veterankrafts trygga och erfarna veteraner som alltid med stort engagemang och glädje tar sig an uppdragen.

”Vi är stolta över att Skandia har valt oss som leverantör till de attraktiva vardagstjänsterna och vi ser fram emot samarbetet. Vardagstjänsterna är noga utvalda med fokus på extra stöd och trygghet i vardagen och ligger helt i linje med vår mission, dvs att fortsätta göra skillnad för både kunder och veteraner. Så alla trygga och erfarna pensionärer som känner att de vill vara med och göra skillnad är hjärtligt välkomna att söka sig till oss på Veterankraft”, säger Peter Ahlberg, vd för Veterankraft AB.

Peter Ahlberg, vd, Veterankraft I +46 8 520 018 01 I peter.ahlberg@veterankraft.se

Mer information finns på www.veterankraft.se. Följ Veterankraft på det digitala nyhetsrummet Cision, Instagram @veterankraft eller Facebook.

Veterankraft är bolaget som varje dag gör skillnad för både veteraner och kunder. Genom att varje år utföra tjänster åt tusentals hushåll och företag, bidrar vi till att göra vardagen lite enklare för våra kunder samtidigt som våra veteraner får ett tryggare och behagligare liv. Veterankraft är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag och största leverantören av hushållsnära- och företagstjänster. Vi finns representerade i ett 40-tal orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Mellan år 2014 och 2020 har Veterankraft utnämnts till Gasell och Mästargasell av Dagens Industri sju år i rad.