Veterankraft öppnar nytt kontor i Kungsbacka

Den 1 mars startade Veterankraft upp ett nytt kontor i Kungsbacka. Nu söker företaget fler veteraner i området som vill bidra med sin tid och kunskap. Varje dag sedan 11 år tillbaka hjälper Veterankraft hundratals privatpersoner och företag med olika typer av tjänster över hela landet. Veteranerna som utför dessa är årsrika personer med lång erfarenhet, kort startsträcka och stor motivation.

Veterankraft i Kungsbacka erbjuder tjänster för privat- och företagsmarknaden och söker dessutom veteraner i området som vill arbeta med allt från trädgårdsarbete, snickeri, målning, städ, fastighetsskötsel och administration.

- Vi vet att många blir uttråkade när de har varit pensionärer ett tag. De vill fortsätta bidra med sin tid och kunskap, och väljer därför att arbeta, när de själva vill och har möjlighet. Inte minst vill många ha en social samvaro, och det kan de få av oss, säger Susanne Mayer Erander, platschef för Veterankrafts nyöppnade kontor i Kungsbacka.

Trädgårdsveteraner hjälper till i trädgården
Veterankraft har ett stort antal trädgårdsveteraner med en lång erfarenhet och ett genuint intresse för trädgårdsskötsel. De hjälper i regel till med de lite tyngre arbetsuppgifterna som ofta anses mindre roliga eller kräver extra kunskap. Som att beskära träd, buskar, klippa gräs och rensa ogräs.

- Vi har duktiga trädbeskärare och trädgårdsveteraner i Kungsbacka, och vi har en fin utomhussäsong att se fram emot tillsammans med våra nya kunder och veteraner, säger Susanne Mayer Erander.

Satsar stort på företagsmarknaden
Eftersom Kungsbacka kommun har cirka 9 000 företag satsar det nya kontoret stort på företagssidan redan i höst.

- Veterankraft är exempelvis stora på fastighetsskötsel, så de som vill ha hjälp med allt från vaktmästeri, gräsklippning, städ och snöskottning gör rätt i att kontakta oss, säger Susanne Mayer Erander

Antalet sysselsatta seniorer har 2005–2020 ökat med 128 000, vilket motsvarar 18 procent av den totala ökningen av antalet sysselsatta i den svenska ekonomin. De sysselsatta seniorernas bidrag till BNP har ökat kraftigt från 53 miljarder kronor 2005 till 136 miljarder kronor 2020 och är betydligt större än bilindustrins bidrag till BNP. * källa SPF Seniorerna

Om Susanne Mayer Erander
Susanne har en 30 år lång bakgrund inom servicebranschen från Göteborg Landvetter flygplats och Scandinavian Partner Service där fokus låg på försäljning, marknadsföring, ledarskap samt som franchisetagare.

Veterankraft är ett tjänste- och bemanningsföretag som varje år hjälper tusentals privatkunder och företag över hela landet. Privatkunder kan anlita erfarna veteraner som vill fortsätta att arbeta efter pensionen med allt från trädgårdsarbete, hantverksjobb, städning, barnpassning och komplement till hemtjänst. Företag kan välja en av marknadens mest effektiva bemanningslösningar i form av pensionärer och 55-plussare med lång arbetserfarenhet. Veterankraft är ett auktoriserat bemanningsbolag med 37 kontor, 40 anställda och 14 000 veteraner. Mellan år 2014 och 2020 har Veterankraft utnämnts till
Gasell och MästarGasell av Dagens Industri sju år i rad.

Mer information finns på www.veterankraft.se. Följ Veterankraft på det digitala nyhetsrummet Cision, på Instagram @veterankraft eller Facebook.

Presskontakt Magdalena Höglund, Highland PR tel: 0733-338840 eller e-post: magdalena@highlandpr.se

Susanne Mayer Erander, platschef för Veterankraft i Kungsbacka
Tel: 031-767 51 70, eller e-post: kungsbacka@veterankraft.se