Rättelse: Nu går startskottet för Veteranpoolens stora samarbete med SJ Öresund

Report this content

Rättelsen avser att pressmeddelandet med rubriken "Nu går startskottet för Veteranpoolens stora samarbete med SJ Öresund" som publicerades tidigare idag den 11 december 2020 felaktigt inkluderade text gällande EU:s Marknadsmissbruksförordning (MAR).

På söndag startar officiellt Veteranpoolens stora kundvärdsuppdrag för SJ Öresund. Samarbetet fick en tjuvstart redan i förra veckan, då ett omfattande spårfel orsakade trafikstörningar på Västkustbanan. – Snabbt hade vi ett trettiotal kundvärdar på plats för att informera och hjälpa resenärerna. Ett bra stresstest för oss, och allt fungerade enligt plan, säger Jarl Romlycke, driftansvarig hos Veteranpoolen.

Enligt tidigare kommunikation och enligt plan startar nu Veteranpoolen ABs samarbete med SJ Öresund. Det innebär att Veteranpoolens kundvärdar kommer att arbeta med att informera, guida och på andra sätt hjälpa resenärer vid trafikstörningar. Hela 39 tågstationer och 13 Veteranpoolenkontor i Syd- och Västsverige omfattas.

Under hösten har Veteranpoolen rekryterat över 300 medarbetare för kundvärdsprojektet. De har bland annat utbildats i arbetsmiljö och fått en genomgång av den specialutvecklade app som SJ Öresund ska använda för att dela information när något händer längst spåret.

Uppdraget förväntas bidra positivt till både omsättning samt resultatutveckling från och med kvartal 1 2021.

Om Veteranpoolen:

Franchisekedjan Veteranpoolen är etablerad på de flesta orter runt om i landet, från Luleå i norr till Ystad i söder. Med 50 lokalkontor och cirka 8000 aktiva pensionärer är Veteranpoolen idag Sveriges största tjänsteföretag med pensionärer som utförare. Veteranpoolen är ett auktoriserat bemanningsföretag genom Almega.

För mer information, kontakta:

Jarl Romlycke, Affärsutvecklare, Veteranpoolen AB
E-post: jarl.romlycke@veteranpoolen.se