Veteranpoolen spräckte 100 000-timmarsvallen i maj

Report this content

Maj blev en rekordmånad för Veteranpoolen med över 100 000 producerade timmar. Den tidigare toppnoteringen från juni 2021 kan därmed se sig slagen med nästan 24 000 timmar.

-Det här är en milstolpe för oss. Alla 53 franchisetagare ute i landet har jobbat stenhårt - för att inte tala om alla våra fantastiska veteraner, säger Mats Claesson, vd på Veteranpoolen AB.

Utöver månadsrekordet, som landade på 121 000 timmar, har företaget passerat ytterligare en gräns. De senaste 12 månaderna har Veteranpoolen producerat över en miljon timmar, vilket inte heller har hänt tidigare.

Trots långdragen coronapandemi, krig i Europa och stigande inflation går det alltså bättre än någonsin för Veteranpoolen. Mats Claesson ser flera förklaringar till framgången:

-Vi märker att fler och fler är lockade av vårt upplägg, såväl privatkunder som företag men också pensionärer. Och det återspeglas i siffrorna, vi har i princip haft tillväxt inom alla tjänsteområden. Nöjda kunder beställer mer tjänster och många nya kunder har fått upp ögonen för Veteranpoolen som ett effektivt och pålitligt alternativ, men vi behöver rekrytera många fler pensionärer för att möta den kraftfulla efterfrågan.

Behöver fler jobbonärer
Jobbonärstrenden har vuxit sig allt starkare de senaste åren, vilket har märkts på tillströmningen av jobbsugna pensionär. Men en färsk undersökning från Veteranpoolen visar att det är många arbetsvilliga pensionärer som inte kommer ut i jobb.

I undersökningen, där drygt 1 500 pensionärer i åldern 65-70 år intervjuades, angav nästan hälften (45 procent) att de kan tänka sig att fortsätta arbeta – men det var bara en fjärdedel som faktiskt jobbade.

-Undersökningen visar svart på vitt att det finns ett jättemånga där ute som vill kombinera pensionen med att jobba i någon utsträckning. Jag vill uppmana alla pensionärer som funderar på om jobbonärslivet är något för dem att kontakta oss, säger Mats Claesson och avslutar:

-Att jobba hos Veteranpoolen är fritt och flexibelt, man väljer själv uppdragen och binder inte upp sig på något. Många tilltalas också av den stora spridningen med allt från hantverks- och hushållsnära tjänster hos privatpersoner till företagsuppdrag inom de flesta branscher.

Vid frågor eller mer information, kontakta gärna:
Mats Claesson, vd Veteranpoolen AB
E-post: mats.claesson@veteranpoolen.se