VeterinärMagazinet lanserar ny webb

Report this content

Sveriges största och enda oberoende tidning inom djursjukvården, VeterinärMagazinet, lanserar i dag sin nya webb.

Efter fem år var det dags för en uppfräschad design av vår populära webbtidning. Vi kan nu tillmötesgå önskemål från våra annonsörer, som efterlyste fler och större annonsplatser på vår webb, säger Ingrid Kindahl, grundare och chefredaktör.

Webben är byggd på WordPress-plattform och har utvecklats och anpassats till VeterinärMagazinet av Olov Agné på Webbverkstaden i Göteborg.

Nytt mediasäljbolag för VeterinärMagazinets print och webb är Mediakraft AB, där Carl Larsson är kontaktperson för VeterinärMagazinets annonsörer.

Vid frågor kontakta chefredaktören Ingrid Kindahl, telefonnummer 070-530 58 64 eller redaktionschefen Annika Rosell, 070-679 5991. Direktnummer till Carl Larsson är 070-147 5029.

VeterinärMagazinet grundades 2008 och är en rikstäckande branschtidning för veterinärer och djursjukskötare i Sverige. Magasinet ges ut sex gånger per år med en upplaga på drygt 5 000 exemplar som skickas hem gratis till landets alla veterinärer och allt fler djursjukskötare. Tidningen går dessutom till kliniker, djursjukhus, SLU, Livsmedelsverket, Jordbruksverket och många fler aktörer inom djursjukvården. VeterinärMagazinet finns även på webben och uppdateras med branschnyheter varje vecka. VeterinärMagazinet delar sedan 2011 även ut det prestigefulla priset ”Årets Veterinär”.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Efter fem år var det dags för en uppfräschad design av vår populära webbtidning. Vi kan nu tillmötesgå önskemål från våra annonsörer, som efterlyste fler och större annonsplatser på vår webb.
Ingrid Kindahl, chefredaktör VeterinärMagazinet