Vi-butikerna byter VD

Den 1 september tar Bo Rundström över som VD för Vi-butikerna ekonomisk förening. Hans Carlson fortsätter att arbeta för Vi-butikerna under resten av 2005 med specialuppgift att hantera den pågående konflikten med Axfood. Bo Rundström har en lång och gedigen erfarenhet från handel. Han har jobbat en stor del av sitt yrkesverksamma liv inom kooperationen som han lämnade 1993. Då satt han i ledningen för Gröna Konsum. Under de senaste 7 åren har han varit verksam i många olika befattningar i ett av branschens anrika familjeföretag – Martin Olsson, senast som VD för Martin Olsson Restaurang Handel AB. Redan förra året presenterades nyheten att Bo Rundström tar över efter Hans Carlson som går i pension vid kommande årsskifte. Enligt planerna skulle Bo ha en inskolningsperiod och lära känna verksamheten och handlarna under hela 2005 för att formellt ta över vid årsskiftet. Nu genomförs VD-bytet något tidigare och det är en positiv utveckling som ligger bakom. - Vi-butikerna ökar i antal och våra siffror är positiva medan ett antal av våra konkurrenter halkar efter. Det finns många fria handlare i Sverige som vill ansluta sig till vår gemenskap vilket förstås är mycket positivt. Inom någon månad kommer nära 10 nya butiker att ansluta sig till Vi-butikerna och från fastighetsägarhåll är intresset för Vi-butikerna och vår valda strategi stort. Vi uppvaktas av fastighetsägare som vill samarbeta med oss vilket är mycket positivt, säger Bo Rundström En annan viktig uppgift för Bo Rundström är att fördjupa samarbetet med Bergendahls för att ytterligare stärka den position som det ”fria blocket” fått på den svenska dagligvarumarknaden. - För handlare som vill värna sin frihet och självständighet utgör kombinationen Vi-butikerna och Bergendahls idag det enda alternativet, säger Bo Rundström. För mer information kontakta Bo Rundström 08 522 412 02 eller 070- 715 60 55