Vi i Villa slår rekord med över 150 000 unika på webben

Report this content

Aldrig någonsin har fler besökt vivilla.se än de två första veckorna i maj i år. Orsaken? ”Vi har lyssnat på besökarnas behov”, säger chefredaktören Camilla von Otter.

Under vecka 18 och 19 slog Vi i Villa rekord med 134 000 unika webbläsare per vecka, enligt KIA-index. Till detta tillkommer 24 000 besökare på mobilsajten* per vecka, totalt alltså cirka 158 000 unika besökare. Det är en förbättring med över 30 procent jämfört med samma veckor förra året.

Och det är samtidigt de högsta besökssiffrorna någonsin för viivilla.se, som nu är den mest besökta sajten inom kategorin ”Bostad” på KIA-index.

-Det känns fantastiskt och är ett kvitto på att vi jobbar helt rätt med innehållet! Den strategi vi har tagit fram fungerar alldeles uppenbarligen, säger Camilla von Otter, chefredaktör och ansvarig utgivare för Vi i Villa. Vi har sedan i mars, när jag tillträdde som ansvarig även för innehållet på viivilla.se, jobbat aktivt med att vara mer lyhörda för läsarnas och besökarnas behov. Vi har svängt om helt och hållet och tänker nu content first, i stället för print och webb som vi gjorde tidigare.

Även försäljningsmässigt ger den nya strategin bra genomslag.

- Vi har just nu många olika webbkampanjer på viivilla.se – med mycket bra resultat. Framgången med försäljningen på webben bottnar i en uttalad strategi: att sälja in hela varumärket. Vi märker en enorm efterfrågan på helhetslösningar från alla kunder, där webben är motorn, säger Helena Taube Rehnmark, försäljningschef Vi i Villa. Ett exempel på vår styrka är att våra RAM-mätningar för formatet panorama har ett snitt-OBS på 46,5%, att jämföras med snittet i Sverige som ligger på 33%.

-Vi sitter alltså på ett riktigt guldägg – och mitt mål framåt är att vi ska bli nummer ett inom villajournalistiken i Sverige. Vi har redan ett läsarengagemang i printprodukten som går utanpå det mesta. Nu ska vi se till att vässa oss ytterligare på webben och bjuda in läsarna ännu mer i produktionen av sajten – och öka ännu mer, säger Camilla von Otter.

* Fotnot: Vi i Villas mobilsajt mäts separat sedan hösten 2012. Tidigare ingick även mobilbesökarna i den totala statistiken.

För mer information, kontakta:

Camilla von Otter, chefredaktör Vi i Villa

Mail: camilla.vonotter@viivilla.se

Helena Taube Rehnmark, försäljningschef Vi i Villa
Mail: helena.taube-rehnmark@viivilla.se

Om Vi i Villa

Vi i Villa är Sveriges största tidning med en räckvidd på ca 2 084 000 läsare. Camilla von Otter är chefredaktör och tidningen distribueras gratis tio gånger per år till samtliga villahushåll i Sverige. Den gedigna kunskapen om och kontaktytan med villaägaren leder till intressant, rolig och viktig information. Se även www.viivilla.se och www.viivilla.se/press

Taggar:

Vi sitter på ett riktigt guldägg!
Camilla von Otter, chefredaktör Vi i Villa