Ändring av antalet röster i NENT Group

Antalet röster i Nordic Entertainment Group (NENT Group) har ändrats till följd av omvandlingar av sammanlagt 1 036 A-aktier till motsvarande antal B-aktier som ett resultat av begäran från aktieägare under januari 2022. Efter omvandlingarna uppgår det totala antalet röster i NENT Group till 83 226 068, baserat på antalet registrerade aktier.

NENT Groups bolagsordning ger rätten till A-aktieägare att begära omvandling av deras A-aktier till B-aktier.

Det totala antalet registrerade aktier i NENT Group är oförändrat och uppgår till 78 442 244, varav 531 536 nu är A-aktier, 77 440 189 B-aktier och 470 519 C-aktier.

Det totala antalet aktier innefattar 1 654 B-aktier och 470 519 C-aktier som innehas i eget förvar av NENT Group.

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group)s streamingtjänst Viaplay finns i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island, Estland, Lettland, Litauen, Polen och USA. Viaplay lanseras i Nederländerna och Storbritannien under 2022, med lansering i Kanada, Tyskland, Österrike och Schweiz till slutet av 2023. Vi driver streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag där vårt syfte är att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Med huvudkontor i Stockholm och ett globalt perspektiv, är NENT Group noterat på Nasdaq Stockholm (‘NENT B’).

Denna information är sådan information som Nordic Entertainment Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom nedan angivna kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 februari 2022 kl. 15:30 CET.

press@nentgroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 1700)
investors@nentgroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

För att läsa mer om NENT Group och dataskydd, klicka här