‘Haaland Conquers England’ har premiär på Viaplay idag

• Manchester City-stjärnan pratar med Jan Mølby i exklusiv långintervju
  • ‘Haaland Conquers England’ tillgänglig på Viaplay i nio europeiska länder
  • Viaplay och Haaland ingick ett flermarknadspartnerskap i augusti

En exklusiv långintervju med Manchester City och Norges stjärnanfallare Erling Haaland har premiär på Viaplay den 20 december. Den 22-åriga Haaland, som tagit Premier League med storm under hans debutsäsong, möter Liverpools danska legend Jan Mølby för en öppen konversation om Haalands liv som en av världens främsta sportpersoner och ledaren av den engelska skytteligan. ‘Haaland Conquers England’ följer Viaplays succédokumentär ‘Haaland – Valet’, som skapade sportrubriker över Europa under sommaren.

I intervjun diskuterar Haaland och Mølby norrmannens enastående första månader hos City, hans relation med tränaren Pep Guardiola och hans lagkamrater, så väl som rekorden som Haaland har i sikte. De pratar om Haalands drömmar om FIFA-världsmästerskap och UEFA Champions League, och jämförelserna till franska stjärnan Kylian Mbappé. Slutligen reflekterar Haaland på sin snabba resa från en liten stad i Norge till att bli en av världens mest kända spelare.

Erling Haaland i intervjun: “Det har varit bra. Jag gillar människorna och jag gillar mitt liv. De som sa att jag inte skulle passa in kanske sa det för att få lite uppmärksamhet. Du kan inte bry dig om vad andra säger om dig, för du kan inte kontrollera det. Jag visste att jag skulle passa in i ett lag som gjorde fler än 100 mål året före – med spelare som De Bruyne, Foden och alla de andra. Jag är inte överraskad!”

Peter Nørrelund, Viaplay Group Chief Sports Officer: “Ingen inom fotboll – speciellt Premier League-försvarare – kommer att glömma Erling Haalands karriärsstart i England. Viaplay har ett unikt samarbete med Citys nummer nio som erbjuder supportrar i nio marknader tillgång till den här globala superstjärnan. Vårt senaste samarbete är ett lysande exempel på Viaplays sportjournalistik och ett fantastiskt sätt att värma upp inför Premier League-omstarten den 26 december.”

‘Haaland Conquers England’ har premiär idag kl. 19:00 CET på Viaplay i Norge, Sverige, Danmark, Polen och Nederländerna och kl. 20:00 EET i Finland, och i Estland, Lettland och Litauen den 28 december.

I augusti annonserade Erling Haaland och Viaplay ett långsiktigt, flermarknadspartnerskap där spelaren medverkar i exklusivt Viaplay-innehåll. Haaland är även Viaplay-ambassadör i alla europeiska länder där Viaplay har rättigheterna till Premier League-fotboll.

Viaplay Group AB (publ) är den internationella underhållningsleverantören. Vår streamingtjänst Viaplay finns på direkt-till-konsument-basis i alla nordiska och baltiska länder, Polen, Nederländerna och Storbritannien, och vi expanderar snabbt med lansering i USA och Kanada under 2023. Varje dag underhåller vi miljoner av kunder med vårt unika innehållserbjudande, vilket inkluderar hyllade Viaplay Series, Films och mer, samt en unik uppsättning av premium direktsänd sport. Dessutom blir Viaplays berättande tillgängligt till partners runt om i världen genom det innovativa brandade innehållskonceptet Viaplay Select. Från streaming till TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag, är vårt syfte att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Viaplay Group är noterat på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

press@viaplaygroup.com (eller: +46 73 699 1700)
investors@viaplaygroup.com (eller: +44 7768 440 414)

viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook

För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här