Henrik Clausen lämnar NENT Groups styrelse

Nordic Entertainment Group (NENT Group), Nordens ledande streamingföretag, meddelar idag att Henrik Clausen lämnar uppdraget som ledamot i NENT Groups styrelse med omedelbar verkan till följd av hans utnämning som VD för TDC Group, vilken är en av NENT Groups viktigaste distributionspartners. NENT Groups nomineringskommitté, som består av några av bolagets största aktieägare, har sedan tidigare fört diskussioner med möjliga kandidater till bolagets styrelse och kommer att presentera sina nomineringar till NENT Groups styrelse för val av ledamöter inför bolagets årsstämma den 19 maj 2020.

David Chance, NENT Groups styrelseordförande: “Jag vill tacka Henrik för de 17 månader som han tjänstgjort i styrelsen, vilket varit under en period där NENT Group har gjort mycket stora framsteg och blivit ett fristående börsnoterat bolag. Henriks bidrag till styrelsens och ersättningsutskottets arbete har varit ovärderligt och vi önskar honom lycka till i sitt kommande uppdrag.”

press@nentgroup.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)