Inbjudan till presentation av resultatet för andra kvartalet 2022

Viaplay Group, den internationella streamingutmanaren, offentliggör resultatet för andra kvartalet 2022, torsdagen den 21 juli, kl. 07:30 CET.

Telefonkonferens och webbsändning
En telefonkonferens och webbsändning hålls torsdagen den 21 juli, kl. 09:00 CET ledd av Anders Jensen, VD och koncernchef; Åsa Regen Jansson, tillförordnad finanschef; samt Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer. Presentationen kommer att webbsändas på länk: https://edge.media-server.com/mmc/p/bho79sne

Samtalsinformation
Använd följande telefonnummer för att delta:

Sverige: +46 (0) 8 505 100 30
Storbritannien: +44 (0) 1 212 818 004
USA: +1 718 705 87 96

Kod till telefonkonferensen: fråga operatören om “Viaplay”.

Viaplay Group AB (publ) är den internationella streamingutmanaren. Vår streamingtjänst Viaplay finns i alla nordiska och baltiska länder, Polen, USA och Nederländerna, och vi expanderar snabbt med lansering i Storbritannien under 2022, följt av Kanada, Tyskland, Österrike och Schweiz under 2023. Viaplay kommer att ha marknadsnärvaro i minst 21 länder vid slutet av 2023, inklusive minst fem partnermarknader för bolagets brandade innehållskoncept, Viaplay Select. Varje dag underhåller vi miljoner av kunder med vårt unika innehållserbjudande, vilket inkluderar hyllade Viaplay Originals och en unik uppsättning av premium direktsänd sport. Från streaming till TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag, är vårt syfte att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Viaplay Group är noterat på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

press@viaplaygroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 1700)
investors@viaplaygroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook

För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här