Max Verstappen och Viaplay utökar sitt långsiktiga partnerskap

• Verstappen medverkar i nytt och exklusivt Viaplay-innehåll
  • Viaplay-loggan syns på Verstappens hjälm från och med oktobers Singapore Grand Prix, och på hans officiella Formel 1-keps från 2023
  • Verstappens ambassadörsroll för Viaplay utökas till alla Viaplay-marknader

Formel 1-mästaren Max Verstappen och Viaplay har utökat sitt långsiktiga, flermarknadspartnerskap. Viaplay-loggan syns på Verstappens hjälm från och med den kommande Singapore Grand Prix, och på hans officiella Formel 1-keps med start nästa säsong. Verstappen medverkar även i ytterligare exklusivt innehåll för Viaplay-tittare, efter de framgångsrika originaldokumentärerna ‘Verstappen – Lion Unleashed’ och ‘Master of the Track’ som både har haft premiär i år.

Viaplay och Verstappen skapar nytt och exklusivt innehåll som har premiär mellan slutet av den pågående Formel 1-säsongen och början på säsongen 2023. Utöver detta har Verstappens långsiktiga ambassadörsroll för Viaplay, som annonserades i januari för marknader där Viaplay har rättigheterna till Formel 1, utökats till alla Viaplay-marknader. Detta inkluderar marknader där det brandade innehållskonceptet Viaplay Select finns tillgängligt.

Max Verstappen: “Jag är glad över att utöka mitt partnerskap med Viaplay. Hittills har det varit mycket roligt att jobba tillsammans, och jag ser fram emot att skapa ytterligare högkvalitativt innehåll tillsammans för alla Formel 1-supportrar. Som vi alla vet är streaming det nya sättet att sända, och jag tycker att Viaplay gör ett fantastiskt jobb med att forma denna framtid.”

Peter Nørrelund, Viaplay Group Chief Sports Officer: “Viaplay och Max partnerskap har varit en stor succé och nu växlar vi upp tillsammans. Våra nya dokumentärer kommer att leverera hög spänning till supportrar mellan Formel 1-säsongerna, samtidigt som de visar upp Viaplays skicklighet inom sportrelaterat berättande. Supportrar kommer ännu närmare mannen bakom hjälmen – som i sin tur kommer att göra Viaplays logga synlig till miljontals runt om i världen, varje Formel 1-helg.”

Viaplay är hemvisten för Formel 1 i Nederländerna, Norden och Baltikum, och börjar sin direktbevakning av sporten i Polen från 2023.

Bredvid Viaplays samarbete med Max Verstappen, annonserade bolaget ett liknande partnerskap med Manchester City och Norges fotbollsanfallare Erling Haaland i augusti. Originaldokumentären ‘Haaland – Valet’ har nyligen haft premiär.

Viaplay Group AB (publ) är den internationella streamingutmanaren. Vår streamingtjänst Viaplay finns i alla nordiska och baltiska länder, Polen, USA och Nederländerna, och vi expanderar snabbt med lansering i Storbritannien under 2022, följt av Kanada, Tyskland, Österrike och Schweiz under 2023. Viaplay kommer att ha marknadsnärvaro i minst 21 länder vid slutet av 2023, inklusive minst fem partnermarknader för bolagets brandade innehållskoncept, Viaplay Select. Varje dag underhåller vi miljoner av kunder med vårt unika innehållserbjudande, vilket inkluderar hyllade Viaplay Originals och en unik uppsättning av premium direktsänd sport. Från streaming till TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag, är vårt syfte att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Viaplay Group är noterat på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

press@viaplaygroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 1700)
investors@viaplaygroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook

För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här