NENT Group lanserar Viaplay TV i Finland

• Viaplays streamingkunder i Finland kan nu titta på fler än 15 TV-kanaler genom Viaplay
  • Viaplay Finland erbjuder ett omfattande och integrerat erbjudande med såväl serier, filmer, sport och barninnehåll, samt ett flertal TV-kanaler

Nordic Entertainment Group (NENT Group) har idag lanserat Viaplay TV för kunder i Finland. Viaplay TV möjliggör för Viaplays kunder att titta på fler än 15 TV-kanaler genom Viaplay. NENT Group erbjuder redan idag sina egna fri-TV kanaler på Viaplay i Norge och Sverige.

Viaplay TV ger kunderna i Finland möjligheten att lägga till fler än 15 TV-kanaler till sina Viaplay-paket. Tittare kan njuta av ett brett urval av lokal och internationell drama, dokumentärer, nyhetsprogram och underhållning direkt genom Viaplay – var och när som helst.

TV-kanalerna som är nu tillgängliga på Viaplay i Finland är YLE TV1, YLE TV2, YLE Teema & Fem, MTV3, Sub, TV5, Kutonen, TLC, FOX, AVA, Frii, National Geographic, Discovery, Euronews, MTV och Eurosport 1. Kunder till Viaplay TV betalar 5 euro extra per månad utöver sina befintliga Viaplay-abonnemang. Viaplay erbjuder redan en unik kombination av de allra bästa filmerna och serierna samt barninnehåll och direktsänd sport.

Anders Jensen, VD och koncernchef, NENT Group: “Lanseringen av Viaplay TV visar vad NENT Group möjliggör – kontinuerlig innovation för att leverera en ännu bredare och bättre upplevelse. Vi var först i Norden med att lansera en komplett streamingtjänst, först med att addera tablålagda TV-kanaler i Sverige och Norge, och nu möter vi kraven från tittare i Finland för en ännu mer omfattande tjänst som integrerar streamad underhållning med en stor TV-tablå. Dagens lansering belyser vår ledande position där Viaplay är hemvisten för det bästa lokala och internationella innehållet.”

NENT Group har nyligen meddelat att Viaplay blir kompatibel med Google Home och Google Mini när de lanseras i Skandinavien den 24 oktober. Google Home är den första smarta högtalaren någonsin att kunna hantera röstinstruktioner på danska, norska och svenska.

Nordic Entertainment Group (NENT Group) är Nordens ledande leverantör av underhållning. Vi underhåller miljontals människor varje dag genom våra streamingtjänster, TV-kanaler och radiostationer, och våra produktionsbolag skapar spännande innehåll för mediebolag över hela världen. Vi gör vardagen roligare genom att möjliggöra de bästa och bredaste underhållningsupplevelserna – från direktsänd sport, filmer och serier till musik och originalproduktioner. NENT Group, med huvudkontor i Stockholm, är en del av Modern Times Group MTG AB (publ.)), en ledande internationell digital underhållningskoncern som är noterad på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’). Enligt ett liggande förslag föreslås NENT Group att noteras som ett separat bolag på Nasdaq Stockholm under mars 2019.

press@nentgroup.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)

NENT är en del av MTG; för att läsa vår integritetspolicy, klicka här