NENT Group utökar distributionsavtal med Bahnhof i Sverige

• Viaplay inkluderas i Bahnhofs premium TV-paket och är tillgängligt som ett tilläggsabonnemang
  • Bahnhof distribuerar NENT Groups premium V-kanaler för första gången
  • Samarbetet speglar NENT Groups unika innehållserbjudande och strategiska fokus på långsiktiga distributionsavtal

Nordic Entertainment Group (NENT Group), Nordens ledande streamingföretag, har förlängt och utökat sitt distributionsavtal med den svenska bredbands- och IPTV-operatören Bahnhof. NENT Groups streamingtjänst Viaplay blir fortsatt tillgängligt för Bahnhofs 350 000 kunder i Sverige som ett tilläggsabonnemang, och Viaplays TV & Film-paket inkluderas nu även i Bahnhofs premium TV-paket, TV Stor.

Som en del av avtalet kan Bahnhofs kunder nu för första gången lägga till NENT Groups premium V film- och sportkanaler till sina abonnemang, och den nyligen lanserade kanalen V Sport Extra inkluderas i TV Stor-paketet. NENT Groups svenska TV-kanaler TV3, TV6, TV8 och TV10 fortsätter att ingå i alla Bahnhofs TV-paket.

Kim Poder, NENT Group Chief Commercial Officer: “Vårt innehållserbjudande är i en klass för sig och vi är glada över att utöka vår relation med Bahnhof, en av Sveriges snabbaste växande operatörer. Vi har nyligen förnyat våra svenska rättigheter till Premier League fram till 2028, vi blir hemvisten för FIS vintersport från 2021 och vi fortsätter att investera i Viaplay-originalserier, de bästa Hollywood-filmerna och serierna, och högkvalitativt barninnehåll. Vi vill att Viaplay och vårt unika innehåll är så brett tillgängliga som möjligt och vi letar konstant efter nya sätt att ta dem till ännu fler hushåll.”

Jon Karlung, Vd, Bahnhof: “Jag är glad att vi tack vare vårt förlängda samarbete med NENT Group, nu har ett av Sveriges starkaste underhållningserbjudande.”

Partnerskapet med Bahnhof speglar NENT Groups strategiska fokus på långsiktiga distributionsavtal som säkerställer bred räckvidd för bolagets streamingtjänster och TV-kanaler över hela Norden. Förutom detta avtal med Bahnhof har NENT Group långsiktiga distributionspartnerskap med operatörer och tjänsteleverantörer så som Boxer, Stofa, Waoo och YouSee i Danmark; Altibox, Canal Digital, Get, NextGenTel, RiksTV och Telenor i Norge; A3, Allente, Com Hem, Connect TV, Junet, Kalejdo, Mediateknik, Ownit, Sappa, Serverado, Telia och Universal Telecom i Sverige; och DNA, Elisa och Telia i Finland.

press@nentgroup.com (eller Nicholas Smith, Acting Head of External Communications; +46 73 699 26 95)