NENT Group utser My Perrone till SVP & General Counsel

Nordic Entertainment Group (NENT Group), Nordens ledande streamingföretag, har utsett My Perrone till Senior Vice President och General Counsel. My tillträder sin nya tjänst idag med ansvar för den legala funktionen inom koncernen. My har varit tillförordnad General Counsel sedan juni 2019 och innan dess var hon chefsjurist för NENT Groups verksamhet i Sverige.

I sin nya roll kommer My att vara medlem i bolagets utökade ledningsgrupp (Group Executive Management). NENT Groups legala team utgör en del av funktionen Corporate Affairs.

Matthew Hooper, NENT Group EVP & Chief Corporate Affairs Officer: “My har gjort ett fantastiskt arbete som tillförordnad chefsjurist och det är ett naturligt steg för henne att permanent ta sig an den här rollen. Vår framgång bygger på att attrahera och utveckla de bästa talangerna inom alla delar av vår verksamhet och Mys kompetens och erfarenhet är ett mycket viktigt tillskott när vi fortsätter att utveckla vår verksamhet.”

press@nentgroup.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)