NENT Groups aktier handlas nu på Nasdaq Stockholm

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group), Nordens ledande leverantör av underhållning, har idag noterats på Nasdaq Stockholm och handel har påbörjats i bolagets A-aktie (NENT A) och B-aktie (NENT B).

Anders Jensen, VD och koncernchef, NENT Group: ”Det här är en väldigt spännande dag för NENT Group. Vi har en klar vision om att vara Nordens ledande leverantör av streamingtjänster och innehållsproduktioner som lockar en global publik. Noteringen av våra aktier på Nasdaq återspeglar vår ambition som ett fristående bolag, där vi alltid har utmanat och utvecklat underhållningsindustrin. Idag köper knappt hälften av Nordens 12 miljoner hushåll en streamingtjänst och vi förväntar oss att den andelen snabbt kommer att öka under de kommande åren då konsumenternas sätt att konsumera innehåll fortsätter att förändras. Vi har förberett oss för noteringen under ett års tid och jag vill tacka alla involverade för det engagemang som gjort att vi nått hit.”

NENT Group är idag Nordens ledande leverantör av underhållning med en portfölj av streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag. NENT Group, med huvudkontor i Stockholm, har cirka 2000 medarbetare.

Noteringen av NENT Group följer beslutet att dela upp MTG (Modern Times Group AB (publ)) i två separata bolag. NENT Groups noteringsprospekt och annan information hänförlig till uppdelningen finns att läsa här, och presentationer samt en webcast från NENT Groups första kapitalmarknadsdag finns tillgängligt här.

NENT Groups rapport för det första kvartalet 2019 presenteras den 7 maj och bolagets årsstämma hålls den 22 maj 2019.

press@nentgroup.com (eller Tobias Gyhlénius, Head of Public Relations; +46 73 699 27 09)

Ladda ner högupplösta bilder: