NENT Groups extra bolagsstämma stödjer föreslaget beslut

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group), Nordens ledande streamingföretag, tillkännagav idag att dagens extra bolagsstämma röstade för att stödja styrelsens förslag till beslut.

Extra bolagsstämman beslutade, med erforderlig majoritet, i enlighet med styrelsens förslag och så som presenterats i kallelsen till dagens extra bolagsstämma, att bemyndiga styrelse att besluta om nyemission av B-aktier motsvarande upp till 20 % av det totala antalet aktier emitterade vid tidpunkten för bemyndigandet. Ett sådant emissionsbeslut ska genomföras med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Bemyndigande är giltigt fram till nästa årsstämma, vilken kommer äga rum 19 maj 2021.

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group) är Nordens ledande streamingföretag och vår vision är att bli Europas främsta streamingbolag. Vår streamingtjänst Viaplay finns i varje nordiskt land och lanseras i Estland, Lettland, Litauen, Polen och USA under 2021, med lansering i ytterligare fem marknader fram till 2023. Vi driver streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag där vårt syfte är att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Med huvudkontor i Stockholm och ett globalt perspektiv, är NENT Group noterat på Nasdaq Stockholm (‘NENT A’ och ‘NENT B’).

Denna information lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 januari 2021 kl. 14:00 CET.

press@nentgroup.com (eller Roberta Alenius, Head of Corporate Communications: +46 70 270 72 17)
investors@nentgroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)